Evrenin ışık hızından daha hızlı genişlemesi ve dolayısıyla bazı galaksilerin ışık hızından daha hızlı bir şekilde bizden uzaklaşması görelilik teorisini ihlal eder mi?

Mehmet Ali 09 Şubat 2016
    Ve bizden ışık hızından hızlı şekilde uzaklaşan galaksilerin ışıkları neden bize ulaşamaz?
    Mehmet Ali 09 Şubat 2016
    ışık hızı sınırı maddeyle alakalı, evrenin kendisi bu sınırlamadan muaftır. Dolayısıyla bir ihlal yok :) Bir şekilde gözlem yaptığın noktanın görünür evreni, ışık hızından daha hızlı uzaklaşan bir galaksiyle kesişirse (bunun olma ihtimali var mı bilmiyorum) bu durumda yaydıkları ışınlar gözlemlenebilir ya da ölçülebilir.
    yüksüz electron 09 Şubat 2016
    tunahan teker 09 Şubat 2016
    Soruyu okurken aklıma şu geldi, acaba evren ışık hızından hızlı genişlediği için bu süre zarfında kütle kazanmış olabilir mi? Belki de hiçlikten gelmedik? Evrende var olan toz toprak gaz vs belki de bu sayede ortaya çıktı :o
    zihni ates 10 Şubat 2016
    Wikipedi'de "Özel görecelilik, aynı bölgede birbirine yakın duran cisimlerin, birbirine nazaran ışık hızından daha hızlı hareket etmelerini engellemektedir. Ancak, birbirinden uzak cisimler için, aralarındaki boşluk genişlemekteyken, böyle bir kısıtlama bulunmamaktadır. Bkz. doğru mesafe kullanımları." yazılmış.
    Mustafa Okat 10 Şubat 2016
    Dolayısı ile, boşluk genişlediği için ışıkları da bize ulaşamıyor. Teşekkürler.
    Mehmet Ali 10 Şubat 2016
    Uzay zaman dokusunun yirtilmasinin isik hizindan daha hizli genislemesi ilgisi yok. Su anda kabul edilen sisme teorisine gore zaten evrenin tamami kisa bir sure icin isik hizindan yuksek genisledi.
    Atila Togay 10 Şubat 2016
    Kutle kazanma konusuna gelince, hayir arada bir baginti yok.
    Atila Togay 10 Şubat 2016
    atilla bey bunu bana gösteren güvenilir bir link verebilir misin?Çünkü bunu gördüğüm belgesel güvenilir bir belgesel kanalıydı
    tunahan teker 11 Şubat 2016
    Evet evren ışık hızından daha hızlı genişliyor fakat uzay-zamanın yırtılması farklı bir konu. Milyarlarca yıl sonra karanlıkta kalacağımız da doğru. Evren o kadar genişleyecek ki, tüm galaksiler bizden ışık hızında uzaklaşıyor olacak ve hiçbir galaksinin ışığı bize ulaşamayacak.
    Mehmet Ali 12 Şubat 2016
    https://www.youtube.com/watch?v=4_aOIA-vyBo&index=8&list=PLFs4vir_WsTzcfD7ZE8uO3yX-Gben yanlış hatırlıyormuşum ama yinede evren ışık hızından genişlerse ne olur söylüyor
    tunahan teker 12 Şubat 2016
    Işık hızı limiti evrenin içerisinde geçerlidir, halbuki evrenin kendisi başka bir şeye genişliyor, veya en azından evren olmayan bir şeye. Görelilik teorisi evrenin içerisindeki maddenin doğasıyla ilgilenir. Bir balon düşün, biz balonun içindeyiz ama balon bir odanın içinde. Şimdi bu şu anlama da gelir, aynı balonun içindeki maddenin zamanla gidip balonun yüzeyine çarpacağı gibi evrenin de bir duvarı veya sonu olabilir ama bunu asla bilemeyiz çünkü evren ışık hızından hızlı ilerliyor ve evrenin içinde ışık hızı limittir. Bu durumda ışık hızında bile gitsek olup olmadığını bilmediğimiz o duvar her zaman bizden daha hızlı olacaktır. Bu da bir nevi dolaylı yoldan sonsuz olmaktır.
    Emin Akben 16 Şubat 2016
    bunu bölünme olarak ele alalım.. bir elma bölünerek 2 elma oluyor. elmanın birinin boyu 2 ışık yılı olsun. ki evrende ki büyüme bunun çok fazlası. :) ışık elmanın birinin boyunu 2 saniyede kat edecek. bölündüğünde 4 olacak. sonra 8 böyle gidecek. bu durumda çıkaracağımız sonuç: Işık evrenin bölünme hızına değil. evrenin bölünme mesafesine oranla yavaş kalır. evreni madde olarak düşündüğümüz de, evren çok büyük olduğu için ışık evrenin genişleme kat sayısına mesafe açısından yetişemez. bu durum Hız=mesafe/zaman olmasın dan kaynaklanıyor.
    Uğur Karakurt 16 Şubat 2016