Uzayda bir cismi ittiğimizde eğer bir engelle (yerçekimi, göktaşı vs.) karşılaşmaz ise sonsuza kadar gitmesi mümkün müdür?

Adamle 21 Ocak 2016
    Newton'un 1. yasasından biliyoruz ki, üzerine kuvvet etki etmeyen bir kütle duruyorsa durmaya, hareket ediyorsa da aynı hızda hareketine devam eder.

Yani haklısın. Eğer hiç bir engel yoksa sonsuza kadar gider.
    Hava direnci ve yerçekimi kuvveti gibi onu engelleyici bir kuvvet olmadığı için sonsuza kadar gider.Hatta dünyanın güneş etrafında sürekli olarak durmaksızın dönmesinin sebebi hava direncinin olmasıdır.
    Mr.Physics 22 Ocak 2016
    ancak uzayda karşısına bir engel çıkmasa bile civardaki gezegenlerim çekim kuvvetlerine göre yön değiştirmesi yada ivme kazanıp kaybetmesi de mümkün yakınlarında olmasa bile çok uzaklarda bir etki bile yön yada ivmeyi değiştirebilir uzayda. Ancak hiçbirinin etki göstermediğini var sayarsak tabikide sonsuza kakar gitmesi mümkün.
    Fatih Mehmet Duyar 22 Ocak 2016
    Fizik kurallarına göre evet sonsuza kadar gidebilir.
    İrem 23 Ocak 2016
    Uzayda her ne kadar hava olmasa da serbest biçimde toz veya çeşitli moleküller bulunabilir. Bu etkenlerde sürtünmeye sebep olacağı için sonsuza kadar olmasa bile sonsuza yakın bir yere kadar gitmesi mümkün olabilir. Ayrıca izlediği yörüngedeki diğer gezegen, yıldız veya diğer oluşumların çekim etkilerini de hesaplarsanız, belki çok fazla bir mesafe kat edemeden bir gezegen veya yıldıza çarparak yolculuğu sonuçlanabilir. Klasik olarak uzayı boş (tamamen bomboş hiçbir şey olmayan) bir alan olarak düşünürseniz söylediğiniz şey mümkün. Ancak böyle olmadığı bilindiğinden herhangi bir cismin sonsuza kadar ilerlemesi pek mümkün değildir.
    Mahir Gül 23 Ocak 2016
    peki o zaman uzay araçlarında neden yakıt kullanımı var?Atmosferi geçtikten sonra ilk hızı verdiğimizde istediği gezegene gidebilimesi gerekir fakat edindiğimiz bilgilere göre uzay araçları yakıt kullanımına devam etmekte..
    Emre Kara 25 Ocak 2016
    O zaman Eğer Dünyayı durduracak bir kuvvetimiz olsaydı ve bunu yapsaydık dünya yeniden dönme eylemini devam ettiremeyecektir. Doğru mu ?
    Cem Durmaz 26 Ocak 2016
    Dünya kendi ekseni etrafında, Güneşin etrafında, Güneş sistemiyle birlikte diğer yıldız sistemleri arasında ve en son olarak galaksinin tümüyle birlikte diğer galaksiler arasında belirli bir yörüngede hareket halindedir. Hiç hareket etmemesi gibi bir durum pek mümkün değil. Böyle bir durumda yok olması gerekir.
    Mahir Gül 29 Ocak 2016
    Emre Kara, Evet tam da anlattığım gibi uzaydaki çekim alanları çok kuvvetli. Şöyle düşünün gezegen veya cüce gezegen sayılan plutonu bile kendine çeken bir güneşten kaçmaya çalışan küçücük hatta minicik bir uzay aracınız var. Yani baya bir yakıta ihtiyacınız olması normal.
    Mahir Gül 29 Ocak 2016
    yakıta ihtiyacınız olması normal.
    Mahir Gül 29 Ocak 2016
    Emre Kara, Evet tam da anlattığım gibi uzaydaki çekim alanları çok kuvvetli. Şöyle düşünün gezegen veya cüce gezegen sayılan plutonu bile o kadar uzaktan kendine çeken bir güneşten kaçmaya çalışan küçücük hatta minicik bir uzay aracınız var. Yani yakıta ihtiyacımız olması normal.
    Mahir Gül 29 Ocak 2016
    hareketin kısıtlanması sürtünme ile alakalı bir durumdur. uzay boşluğunda sürtünme hiç olmadığından sonsuza kadar gider.
    Uğur Karakurt 16 Şubat 2016