• +1

isiktan baska tum hareketlerin goreceli yani mutlak olmadigini soyluyoruz.Kimine gore harekettedir kimine gore deyildir.Peki o zaman bir elektrik yuku bana gore harekette deyil,amma baskasina gore hareketteyse.O etrafinda manyetik alan yaratirmi yoksa yaratmazmi?

Ramil Huseynov 11 Ocak 2016
    Kesinlikle yaratır. Örneğin, hidrojen atomunu düşün. Elektron protonun etrafında dolanıyor. Dışarıdan bakan biri için sorun yok ancak elektronun perspektifinden proton bir akım oluşturmuş olur. Bu nedenle de elektron üzerinde manyetik alan görür.
    Şu anda evrende var olan BÜTÜN maddeler, bütün her ne varsa ama aklınıza gelebilecek bir hareket halinde Tamamen gerçek anlamda duran bir şey yok. Ha benim arabam kapımın önünde duruyor diyebilirsiniz. Ama o da Dünya ile birlikte dönüyor mesela. Uzayda tamamen her çekim kuvvetinden kurtulup sabit durun, peki sabit durduğunuzu neye referans alarak temin edeceksiniz? Belki evrende konum olarak gerçekten sabit olan bir şeyler illa ki vardır ama, mesela böyle bir şeyi teleskopla gözlemlesek onun hareket ettiğini düşünürüz. Dünya'nın döngüsünden kasıt etmiyorum, Galaksimiz bile bir yerden bir yere gidiyor (Şu anda Andromeda'ya doğru kaptırdık bakalım) Gerçekten duran bir şey varsa bile (Ki kendimden emin bir şekilde yok dedim ama sonsuz bir evrenden söz ediyorsak tıpatıp aynı hızda ve tıpatıp aynı kütlede iki cisim illa ki "optiumu" hızda kafa kafaya çarpışıp birbirlerinin enerjisini eşit olarak absorve etmiştir diyorum bir yandan, bir yandan da 0,0000...001 nanometre / yıllık bir hareketi bile olsa "duruyor" olmuyor) bizim hareketimiz "Galaksice" olduğu için o bizden uzaklaşıyormuş (Ya da ona yaklaşıyormuşuz) gibi görürüz.
    Mustafa Okat 12 Ocak 2016
    aşırı küçük maddeler durabilir çünkü onları etkileyen hiçbir şey olamaz
    Kıvanç 12 Ocak 2016
    Soruyu soran duran madde var mıdır diye sormamış ki neye cevap yazmışsınız. Ayrıca bahsettiğin şeyler 400 senelik Galilean relativity. Sanki yeni birşeymiş gibi yazmışsın.
    evet yani Mustafa Okat o zaman dunyada sabit olarak bilinen elektrik yuku..aslinda harekettedir..O zaman butun yukler mi yaratir?.. Optical Resonant Cavity
    sonucta butun yukler kimese gore elbet harekettedir Optical Resonant Cavity
    Ramil Huseynov 12 Ocak 2016
    Yükler birine göre hareket eder başkasına göre durabilir, seçtiğin referansa bağlı. Ancak referanstan referansa farklı manyetik alanlar görürebilirler. Hidrojen örneğindeki gibi, atoma dışarıdan bakan biri elektron üzerinde manyetik alan görmez ancak elektronun perspektifinden bakıldığında elektron kendi üzerinde manyetik alan görür çünkü proton onun etrafında dönmektedir.
    Yükler birine göre hareket eder başkasına göre durabilir, seçtiğin referansa bağlı. Ancak referanstan referansa farklı manyetik alanlar görebilirler. Hidrojen örneğindeki gibi, atoma dışarıdan bakan biri elektron üzerinde manyetik alan görmez ancak elektronun perspektifinden bakıldığında elektron kendi üzerinde manyetik alan görür çünkü proton onun etrafında dönmektedir.
    yani manyetik alan gorecelimidir?
    Ramil Huseynov 12 Ocak 2016
    yolda hareket halindeyim yandaki araba duruyor gözüküyor, yandaki araba kendine göre benzin yakıp bana göre yakmaz gibi bir soru olmuş bu.
    Bengü Onat 12 Ocak 2016
    Evet absürd dursa da manyetik alanın varlığı göreli. Gerçekten güzel bir soru sormuşsun Ramil. Aklıma hidrojen atomundan başka bir iki örnek daha geliyor ama buraya şekil çizmem lazım (o da pek mümkün değil), bu örnekle idare et. Hidrojen atomundaki bahsettiğim olay önemli çünkü elektronun yörüngesel hareketinden dolayı gördüğü manyetik alan, kendi etrafında dönmesinden kaynaklanan manyetik momentle etkileşiyor. Bu da hidrojen atomunun enerji seviyelerini değiştiriyor.
    TEWEKKUR EDERIM Optical Resonant Cavity