evreni oluşturan büyük patlama hangi enerjiyle, hangi materyallerin patlaması ile oldu?

mdu 08 Aralık 2015
    Bence zıt kutuplu tekil enerji girdaplarıyla (yani bir araya gelmeyip bir birlerini etkilemediği sürece bir şey ifade etmeyen) Halada evrenin dışında o güçlerin ve tekilliğin olduğuna inanıyorum. Teoriye görede büyük patlama otomu ve sadece hidrojen otomunu meydana getirdi meteryal falan yoktu başta ve hidrojen atomunun helyuma ve daha ağır elementlere dönüştüğü söylenir ( soguma ve sogurmayla)
    mustafa pakkan 09 Aralık 2015
    Hiç bir materyalin patlaması ile oluşmadı çünkü hiç materyal yoktu sadece saf enerji vardı. inanılmaz derecede büyük bir enerji atom altı parçacıklardan bile daha küçük bir noktacıktı. madde çok sonra oluştu. atom bombasındaki maddenin enerjiye dönüşmesi ya da güneşin çekirdeğindeki maddenin enerjiye dönüşmesinin tam tersi bir yönde ilerledi yani madde enerjiye değil, enerji maddeye dönüştü. "Hangi?" sorusuna gelirsek o konu hakkında çok bir şey bilinmemekle birlikte yoktan ortaya çıktığı konusunda teoriler var.
    Mehmet Ali 10 Aralık 2015
    Hiç bir materyalin patlaması ile oluşmadı çünkü hiç materyal yoktu sadece saf enerji vardı. inanılmaz derecede büyük bir enerji atom altı parçacıklardan bile daha küçük bir noktacıktı. madde çok sonra oluştu. atom bombasındaki maddenin enerjiye dönüşmesi ya da güneşin çekirdeğindeki maddenin enerjiye dönüşmesinin tam tersi bir yönde ilerledi yani madde enerjiye değil, enerji maddeye dönüştü. "Hangi enerji?" sorusuna gelirsek o konu hakkında çok bir şey bilinmemekle birlikte yoktan ortaya çıktığı konusunda teoriler var.
    Mehmet Ali 10 Aralık 2015
    Bigbang ve geçerli fenomeni biliyorum fakat yokluk ve sonsuzluğun bizim maddesel evrenimizde var olduğunu sanmıyorum. Bir ani buradaki tabakta hiç elma yok demek istediğim yanlış sadece var olma olasılığı az olduğu için biz yok sağlıyoruz bir nevi yuvarlama(kesinlikle felsefi bir şey değil bahsettiğim) yanı bazen evrende mantıksızlık yanı tam olarak doğru açıdan bakamadagimiz olaylar olsa da evren gayet mantık sayesinde varlığını sürdürür. Tüm bilinenleri kenara bırakırsak aperatif olarak bence evrenimizden önce stabil bir kainat vardı. Yanı zaman neredeyse yok. Ve bizim evrenimizin se tıpkı. Hamurun şekle sokulması gibi yeniden yogruldu.ve zaman oluştu.
    laniakea 11 Aralık 2015
    Bigbang ve geçerli fenomeni biliyorum ama biranda yuksek enerjili bir noktanin patlayip evreni olusturmasi politikacilarin biz yalan soyluruz demesi gibi bir sey yani imkansiza yakin. yokluk ve sonsuzluğun bizim maddesel evrenimizde var olduğunu sanmıyorum. Yâni buradaki tabakta hiç elma yok demek yanlış sadece var olma olasılığı az olduğu için biz yok sayiyoruz.bir nevi yuvarlama(kesinlikle felsefi bir şey değil bahsettiğim) yanı bazen evrende mantıksızlık yanı tam olarak doğru açıdan bakamadagimiz olaylar olsa da evren gayet mantık sayesinde varlığını sürdürür. Tüm bilinenleri kenara bırakırsak aperatif olarak bence evrenimizden önce stabil bir kainat vardı. Yanı zaman neredeyse yok. Ve bizim evrenimizde tıpkı. Hamurun şekle sokulması gibi yeniden yogruldu.ve zaman oluştu.
    laniakea 11 Aralık 2015
    Bilindiği üzere evren hala genişliyor, bunu geriye doğru sardığımızda da tek bir noktadan çıkmış olmalı. Lakin şurada kaçırılan bir nokta var, bence o nokta bildiğimiz nokta değil :) biraz büyük bir nokta olmalı, yine bildiğim kadarı ile neyin patladığı nasıl ve neden patladığı hala bilinmiyor uzunca bir sürede bilinemeyeceğe benziyor.
    zihni ates 11 Aralık 2015
    Evren genisliyorssa geriye sarrarsak bir nokta olmasml demek affdersiniz ama biraz duz mantık degilmii sizce evren de karanlık enerji ve karanlık madde varken bigbang biraz artık ne olursa olsun aciz kalmaya başladı .yanı demek istediğim evren bu düz mantıkla basiitlikle başlaması bana gore biraz abes kaçıyor.daha iyi bir fikrin bulunacağına inancım tamdır.
    laniakea 11 Aralık 2015
    Kuramsal fizikçi Michio Kaku da dahil bir çok fizikçi tekillik anlayışına yeni yorumlar getirdiler.Başlangıç hiç yoktan değil maddesiz yokluktan bahsediliyor,yani varlık yerine enerjik etki alanı örüntüsünden. buda kozmik boyuttaki higgs alanı demek oluyor herhalde
    mustafa pakkan 11 Aralık 2015
    Hiç bir kanıtımız yokk nasıl oluştuna dair sadece bilgilerimiz varr.
    MEMETT bayır 16 Aralık 2015