0

Önce moleküllerin titreşmesine el atayım; Yukarıdaki linklerde inilen en düşük sıcaklıkları vermiş. Sabah haberi inildiğini belirtsede, diğer haberlerde en son 1 derecenin 500 milyarda biri kadar kaldığı belirtiliyor. Ama tam ulaşılmış değil. Öncelikle konumuz molekül olunca, moleküller atomlardan oluşur. Yani atomlar arasında ve atomların içinde de hala boşluklar mevcuttur. Kendi bakış açıma göre, (EGD) zaman/kütleçekim dalgaları bu bölgeden geçerken, parçacıkları etkilemeye devam edecekleridir. Saptanan titreşimin kaynağı budur bence. Parçacıklar arasında titreşebilecekleri boşluklar olduğu sürece de olacaktır bence... Belki limit noktaya ulaşılamamasının nedeni de budur... _________ Diğer yandan bir maddeyi ısıttığınızda ısı artışı ile atomlar önce harketlenir, Isı hareket enerjisi olarak yansır. Ancak ısı artmaya devam ettikçe atomların artık hepsi eşit güçle ve enerjiyle hareket etmeye çalışacağı için homojen ve simetrik bir yapıda düzene girerler. Yani bir bakıma kristalize olurlar. Artık her atom için titreşebileceği alan sınırlıdır ve diğerilerini de sıkıştırmaktadır. Bu açıdan bakınca aşırı soğtulmuş bir madde ile aşırı ısıtılmış bir maddenin özellikleri arasında bir fark gözükmez. Madde atomları, her iki durumda da benzer şekilde hareket eder bence... (Bunun kapalı bir sistem olması şatıyla) Eğer bu sisteme denge bozucu bir müdahale olursa, depolanmış enerji şiddetli bir şekilde açığa çıkacaktır. (milkrodalgayla ısıtılmış durgun saf su gibi)