• 0

    Holografik bir evrende yaşıyor olabilir miyiz?

  • 0
    Burtay Mutlu 04 Haziran 2015
  • 0
    ben daha çok sizlerin düşüncenizi merak ediyorum
  • 0
    ben daha çok sizlerin düşüncenizi merak ediyorum internette araştırdım zaten konuyu
  • 0
    Holografik evren konusunda bir şey diyemeyeceğim fakat simülasyon evrende yaşıyor olmamız ihtimali oldukça yüksek. Hepimiz rüya görüyoruz. Rüyalar beynimizin bize yaratmış olduğu simülasyonlardır. Rüyalarımızı gerçekten ayırt etmek imkansızsa eğer şu anda bir gerçeklikte yaşıyor olduğumuzdan nasıl emin olabiliriz? Görme, duyma, koklama, tat alma ve dokunma hisleri yani 5 duyumuzla algıladığımız her şey tamamen elektrik sinyallerinin beynimizde oluşturduğu gerçeklik hissinden ibaret. Güneşe doğru baktığımızı farzedelim, çok yüksek bir ışık kaynağına bakıyoruz. fakat beynimizin içindeki görme merkezi kapkara. Sesleri duyuyoruz fakat beynimizin içi çok sessiz. Beynimizi çıkarıp bir bilgisayara bağlasalar ve bu sinyalleri beynimize elektronik olarak gönderselerdi biz bu farkı algılayabilir miydik?
    Mehmet Ali 04 Haziran 2015
  • 0
    Çok fazla ayrıntı ve veri var işlenmesi gereken... Tüm evreni ele alırsak daha da büyük bir rakam. Üstelik sadece gözle görülebiir düzeyde değil, atom altı düzeyde de ayrıntıların düzenlenmesi lazım. ................ Belki gözlemci, gözlem yapana kadar o ayrıntılar düzenlenmiyor olabilir. Yani gökyüzünde gördüğümüz tüm yıldızlar, biz onlara bakıp inceleyene kadar orada olmayabilirler. Ya da biz onları incelerken, ayrıntılar bizim bireysel yazılımızdaki atıl kapasiteden faydalanıyor da olabilir. Olasılıklar ve varyasyonlar çok fazla... Ama mantık olarak, evrendeki her şey sürekli denge halinde, kritik denge-mükemmel denge ile kaos yan yana, bu sürekli değişimin anahtarı, oluşturucusu... Ve tamamı optimum verimlilik düzeyine göre yapılanmış. İster canlı olsun (en iyi fizyolojik verime optimum düzeyde, beslenme, üreme, hareket ,vs ile sağlarken)ister cansız olsun (sürekli en verimli noktada dengede olan yörüngeler, atomlar arası ilişkiler, bileişkler, moleküller, vs) oluyor.... _________________.... Tüm kaynakların en optimum düzeyde kullanılmasına dayalı koca bir sistemi holografik olarak kurmak , pek de optimum bir verimliliği ifade etmiyor bana..... Kaynak, veri ve enerji kaybı... Aynı sonuçları daha az kaynakla almak mümkün olduğu halde... Yani holografik bir evren, ciddi bir kaynak kaybı ve evrenin varoluş doğasına hiç uygun gelmeyen bir mantık bana göre...
    Burtay Mutlu 04 Haziran 2015
  • 0
    Bazı fizikçiler, holografik evreni daha üst boyutların 3 boyuta yansıması olarak ele alıyor. Yani bizler mesela 5,6ncı boyutlardaki bir yaşamı , 3+1 boyutlu olarak algılayan varlıklarız. Bu biraz daha makul, boyutlar sadece enerjinin titreşim -hareket alanı olması nedeniyle mümkün. Üstelik hepsi aynı evrende içiçe... Yani 3+1 boyutlu olarak algıladığımız evren aynı zamanda 10+1 boyutlu evrenle aynı, sadce alt küme, üst küme hikayesi... Algılarımıza rağmen aslında 10 boytlu varlıklarda olabiliriz. Ama bu holograma girmiyor. Sadece bilincin algıyabileceği bilgiyi işleyebilme düzeyi ile ilgili... Yine de bana makul gelmiyor.
    Burtay Mutlu 04 Haziran 2015
  • 0
    Çünkü evren çok basit ve sade bir yapıdan, çok basit ve sade kurallarla oluşmuş... Boyutlar konusunun da çok sade ve basit olması gerekiyor. Evren bir şibumi'dir. (Trevanian'ın kitabını değil, kitabın tanımlamak istediği kavramı kast ediyorum) Holograik evren ise çok karmaşık ve ayarlamalı... Evrenin özüne uymuyor, bence...
    Burtay Mutlu 04 Haziran 2015
  • 0
    Rüyaların, beynin günlük olarak aldığı verileri; işleme, sınıflandırma ve gereksizleri ayıklandırma süreci olarak biliyorum. .......................................Yani gün içinde bir kadın ayakkabısında gördüğümüz yapay deri ile akşam seyretiğimiz flimdeki uzay gemisi birleşerek, rüyanızda godzilla olabilir. .......................................................Günlük verileri işleme süreci, düşünme ve algı yolları ile aynı yolları ve sinir hücelerini kullandıkları için, rüya ile gerçek arasındaki ayrım, bilinç için çoğu zaman sorunlu olabiliyor. Çünkü duygu merkezleri aldığı verilere göre çalışıyor, rüya mı gerçek mi olduğuna bakmıyor ve hormonları salgılatıyor. ................. Bence, kişinin rüya da mı yoksa gerçek mi olduğunu algılayabilmesi için yüksek bir bilinç ve algılama gerekiyor. Yani gördüğümüz şeyin mantıklı olmadığını kavrayacak kadar bilgiyi, hafıza depolarından çıkartıp işlemek gerekiyor. Oysa rüyalarda günlük derlenen bilgiler depolanmaya da alınıyor, hazırlanıyor. Yani süreç ters yönlü... Bu nedenle gerçeklikle bağı kuramıyoruz...
    Burtay Mutlu 04 Haziran 2015
  • 0
    Gerçeklik algısı gerçekten tartışılması gereken bir konu. Bir şeyin gerçek olduğunu ya da yaşıyor olduğumuzu ispatlamamız mümkün değil. Karadeliklerin olay ufkunda geçmişimizin şimdimizin ve geleceğimizin yazılı olabileceği (alınyazımız gibi bişey) hakkında bir yazı okumuştum. Zaman kavramı zaten tartışmalı ve içinde bir çok paradoksu barındıran bir konu. Zamanın aslında var olmadığı ve karadeliğin olay ufkunda üst üste yazılı olan bu "anları" beynimiz birleştirerek zaman kavramını oluşturuyor olabilir. Holografik evren ya da similasyon olasılıklarının yüksek olduğunu düşünüyorum ama bir similasyonda yaşıyorsak bile bu similasyonu oluşturan kimler ve onlar da bir similasyonda yaşayıp yaşamadıklarını nasıl bilebilirler. Bunlar çok uç ve anlaşılması imkansız konular ama yaşadığım dünyanın gerçek olup olmadığını bilmemem, kendimin gerçekliğimden emin olmamam herşeyi anlamsız kılıyor.
  • 0
    Evet bana göre gerçek diye bir şey yoktur. Matrix film buna kanıt niteliğindedir.
    Ömer 04 Haziran 2015
  • 0
    Atomların çok büyük kısmının boşluk olduğunu düşünürsek aslında tüm evrenin koca bi boşluk olduğunu anlayabiliriz. Yani evren dediğimiz şey aslında beynimizdeki ışık kırılmalarından ibaret olduğunu düşünüyorum.
    Salih Topçu 05 Haziran 2015
  • 0
    Tam olarak anlayamadım neden ışık kırılmalarından ibaret olsun ki?
  • 0
    Allah yaratmış .
    Can günindi 05 Haziran 2015
  • 0
    ciddiye almayın :D şaka olsun diye yazdım. dinde teoridir aslında. herkes öldüğünde bu teorinin gerçek olup olmadığını görücek .
    Can günindi 05 Haziran 2015
  • 0
    Öldüğünde görücek? :D
  • 0
    Tanrı'nın varlığı teori değildir. Evrende, insanı aşan bir bilgi vardır. Bilginin sahibi olan, hayat sahibi bir varlık olmalıdır.
    Ali Uçar 06 Haziran 2015
  • 0
    Burda bilimle mi ilgili konuşuyoruz yoksa dinle mi? Bilimsel bir konuyu konuşurken tanrı kavramını varsayarak konuşamayız.
  • 0
    dinden söz etmedim ki. söz edenden neden rahatsız olmadın?
    Ali Uçar 06 Haziran 2015
  • 0
    felsefi görüşümü ifade ettim. yasak mı?
    Ali Uçar 06 Haziran 2015
  • 0
    fikrin varsa cevap verseydin, böyle bir tepki vereceğine. tok demek ki fikrin.
    Ali Uçar 06 Haziran 2015
  • 0
    fikrin varsa cevap verseydin, böyle bir tepki vereceğine. yok demek ki cevabın
    Ali Uçar 06 Haziran 2015
  • 0
    Rahatsız olduğumu söylemedim herkes istediği şeye inanmakta özgürdür sadece bilimsel bir konu konuşurken konudan saparak tanrı kavramı üzerinden gitmenin doğru olmayacağını söyledim. Fikrim olmasaydı zaten burda bir konu başlatmazdım sorduğum sorunun dışına çıkıldığı için bunu söyledim. Amacım tartışmak değil sorduğum soru hakkında görüşlerinizi öğrenmek.
  • 0
    Kendin, bilimsel konu konuşurken ruha inanmadığından söz etmişin. İnanmamak bilimsel de, inanmak mı bilim dışı?
    Ali Uçar 07 Haziran 2015
  • 0
    Fizik de Tanrı'nın bilgisi. :)
    Ali Uçar 07 Haziran 2015
  • 0
    Evet, bilim kanıtlara ve bilimsel dayanıkları olan teorilere dayalıdır o yüzden bilim hakkında konuşurken tanrıyı kattığın zaman bilimin dışına çıkmış olursun. İnançlı biri bile bilimsel bir konu konuşurken tanrıdan bahsetmemelidir bana göre çünkü ikisi tamamen ayrı şeyler.
  • 0
    Arkadaşım, dinden söz eden birine gönderme yapmıştım. Yani, inanca tepkini bu denli dışa vurman gerekmezdi. :) İnanmamak da bir inançtır. ;)
    Ali Uçar 07 Haziran 2015
  • 0
    Tanrı'nın olması gerektiği hakkında, felsefi bir fikir ortaya koydum. İnancımı dayatmadım. Karşıt bir felsefi fikrin varsa, sen de ortaya koyabilirdin. Fakat sen inançsızlığı dayatıyorsun; tüm ateistler gibi.
    Ali Uçar 07 Haziran 2015
  • 0
    Tanrı'nın olması gerektiği hakkında, felsefi bir görüş ortaya koydum. İnancımı dayatmadım. Karşıt bir felsefi görüşün varsa, sen de ortaya koyabilirdin. Fakat sen inançsızlığı dayatıyorsun; tüm ateistler gibi.
    Ali Uçar 07 Haziran 2015
  • 0
    Ben bir şeyi dayatmadım ki senin dayattığını da söylemedim, tepki de göstermedim, suçlamadım da. Sorduğum sorunun bilimsel olarak ele alınarak cevaplanmasını istedim sadece. Tanrı yoktur, yanlış düşünüyorsun gibi de bir şey söylemedim. Bir fikrin, cevabın yok derken sen tepki göstermiş oldun. İnançsızlıkla alakalı en ufak bişey söylemeden dayatmadan bahsediyorsun. Neyse bu konunun daha fazla uzamasına gerek yok bence.
  • 0
    Hee evet, haklısın. Uzatmayalım. :) Konuya dönersek, kuantum fiziğinin verileri ışığında, halografik bir evrende yaşıyor olmamız, olasıdır. Evrenin tüm bilgisinin bir alanda kayıtlı olması, akla uygun bir yaklaşımdır.
    Ali Uçar 07 Haziran 2015
  • 0
    Ben de öyle olma ihtimalini yüksek buluyorum ama öyle bile olsa kanıtlanabileceğini sanmıyorum ne yazık ki, cevap için teşekkürler :)
  • 0
    bu konu hakkında yazcak çok şey var ... ancak ne zaman bir bilgisayarın içindemiyiz , evrenimiz hologrammı , evren gerçekmi diye düşüncek olsam .. derim ki düşünüyorum o halde varım .
    merttunahankara1453 10 Haziran 2015
  • 0
    evet gene ben .. yazılanları okudum .. en başta burtay mutlunun çok boyutlar hakkındaki söylediğine katılıyorum .. iç içeler ... evrenin dokusu karmaşıktır .. iç içedir .. biz 3+1 boyutun sadece farkındayız .. daha diğer boyutlarda aynı evrende ... EVRENİMİZ GERÇEK BİLE DEĞİL DİYENLER VAR ...EVRENİMİZ NE OLURSA OLSUN DÜŞÜNÜYORUM O HALDE VARIM .
    merttunahankara1453 10 Haziran 2015
  • 0
    Dürüst olayım yorumları okumadım lakin Holografik bir evren olması için Evren'in ötesinde bir Evren olmalı ve o Evrenden ortaya çıkmış olmalı.Günümüzde bunu kanıtlamak mümkün değil(Henüz) açık olarak Evrende yaşıyoruz burası bizim Evrenimiz Holografik olsa da Evren bizim için Normal bir Evren olmasa da Evren yani Holografik olması birşeyi değiştirmez.Ben AstroFizik ile ilgilendiğimden Kuantum Fiziğiyle pek ilgilenmiyorum.Umarım açıklayıcı olmuştur.
    Tolgahan Bora 12 Haziran 2015
  • 0
    Bilimden çok realiteye kaçacağım öncelikle. Çok fazla rüya gören birisiyim. Aşırı gerçekçiliği beni etkilemişti birçok rüyamda. Bazı konularda rüyada gördüklerimi gerçekten deneyim edinmiş gibi hissediyorum. Bu noktada ben holografik bir evrenin destekçisiyim. Ve bence rüya algısı aslında bu teorinin en büyük destekçisi olabilir.
    OmerBsrgn 10 Temmuz 2015
  • 0
    insanin sadece görme hisi varmiş gibi konuşuyorsunuz arkadaslar diyelim hologram. bir evrende yasıyorus peki atomaltı parcacıktan elektromagnetik formunda bir tad cıkabilirmi? yani ekşi tatli tuzlu? :D dokunduğumuz ne? peki titreşen hava molekulerinin iletiği ses dalgalarimi da holog. elektromag. bir dalga? sen etten kemikten mukemmel bir muhendislikle olusan yaratıksın onun icin kendi degerini bil ve kücümsemelerine izin verme.. inşallah Allah bir gün hepimize merhamet ederde sapık fantazilerden kurtuluruz
    Ismail Yahya 02 Ağustos 2015
  • 0
    Vural Arı 26 Eylül 2015
  • 0
    Yaşadığımız evrene holografik dersen gerçekliği tanımlayamazsın, holografik gerçekliğin kendisi olur. gördüğümüz dokunduğumuz şeyle bizim farkettiğimiz gibi olmaya bilir mümkündür. Eğer bulunduğumuz evrene holografik dersek gerçeklik olarak tanımladığımız şey nerdir ?
    erkan kahraman 03 Ekim 2015
  • 0
    Bilimden ziyade, bu konuda felsefe ile ulaşılabilmiş bazı cevaplar mevcut. Baudrillard'ın simulasyon kuramına göre, simüle edilmiş bir gerçeğin etkileri gerçekle birebir aynıdır. Bu durumda 5 duyumuzla algıladığımız 3+1 boyutlu evrende bir hologramın hologram olduğunu söyleyemeyiz. Aynı şekilde; Descartes'e göre de rüyanın asıl gerçek, gerçeğin ise aslında rüya olmadığını veya her ikisinin de gerçek veya rüya olduğunu asla bilemeyiz. Dolayısıyla, maddenin hologram olduğu, simüle edildiği bir evrende yaşıyor olabiliriz fakat ortada gerçek olan bir şeyler mutlaka var; duygular, düşünceler veya başka şeyler olabilir.
    Emin Akben 29 Ekim 2015
  • 0
    Feyza Aksoy 11 Aralık 2015
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap