Araba kullanmak gibi şartlı reflekslerimiz ne zaman kaybolmaya başlar ?

İbrahim Ilgar 18 Mart 2017
    Bu refleksin önce öğrenildiği beyin bölümündeki nöronların bu eylem için oluşturduğu kimyasal aktivitesi zayıfladığında önce hatırlama güçlüğü sonra da unutma başlar.
    Bervis HEMİŞ 19 Mart 2017
    Araba kullanma, nefes alma, hayatın boyunca yaptığın şeyleri asla tam anlamı ile kaybetmezsin fakat pratik yapmadığın için nöral bağlantılar zayıflar bu yüzden kayboluyor hissine kapılırsın.
    kemal beye katılıyorum
    onur cem dağ 19 Mart 2017
    trafikteki yaşlı sürücüler hakkında bir araştırma yapıyorum
    İbrahim Ilgar 19 Mart 2017
    sizce kaç yaşından sonra araba kullanmakta zorlanmya başlarız
    İbrahim Ilgar 19 Mart 2017
    Yaşla nöral ağlar ve sinaptik bağlantılar budanmaya başlar. Hatta bu orta yaşlarda başlar fakat dediğim gibi yaşlandıkça araba sürme gibi bir aktivitede gözle görülür performans düşüklüğü gözlenmez diye düşünüyorum.
    Bir grup İngiz bilim adamı, bisiklete binmek gibi kayak yapmak ve çubukla yemek yemek gibi becerilerin beyincikte bulunan sinir hücresi ile ilgili olduğunu keşfetti.
    Beyincikten yayılan elektro sinyalleri takip eden ve hafıza için beynin diğer bölümlerine gönderen sinirin, yeni öğrenilmiş becerilerin hatırlanmasına yardımcı olduğu saptandı.
    Semih İYİK 20 Mart 2017
    Semih İYİK 20 Mart 2017
    Evet cerebellum, merkezi sinir sistemi ile iskelet ve kas sistemi arasında çok önemli bir istasyon görevi görür. Fakat ıvan pavlon'un klasik koşullanması çok farklı bir şeydir. Klasik koşullanma sonradan ÖĞRENİLMEZ. Köpeğin et tozu kokusunu alına ağzının sulanması evrimsel yani doğal bir tepkidir. Araba sürmek sonradan öğrenilir bu yüzden edimsel koşullanma (thorndike) az da olsa örnek verilebilir. Bilgiler değişmiş olabilir uzun süredir bilişsel psikoloji çalışmıyorum.