Benlik denilen şey , ruhun maddeye yansımasından dolayı mı ortaya çıkar ? Yaşamış/Yaşıyor olan tüm bilinçler aslında tek bir bilincin izotopları olabilir mi ?

Burada izotoptan kastım şu misal karbon ; Grafit-Karbon-Elmas bu elementlerin proton sayıları aynı ama kütle numaraları farklı olan atomlar tarzından düşünün . Misal burada salt maddenin farklılığını belirleyen nötron adı verilen yüksüz parçacıklar . Peki tek bir bilinçten sonsuz sayıda bilinç izotopu oluşmasını sağlayan parametre ne olurdu ? Tanrı dokunuşu , Big bang , ?
    Ruh diye bir şey yok.
    Görkem Seven 19 Ekim 2016
    bilimin şu an vardığı noktada , yapacağı "canlı" tanımı , sonsuza kadar değişemez bir bilimsel olgu değildir . henüz gezegenimiz üzerinde başka bir canlıyla, "çalışır " bir iletişim kuramamış bir organizmayız...Şarabın ne kadarı canlıdır .. ya peynir .. biz bize çok akıllıyız.. ama bildiğimiz çok eksik .. bilinç , bizim canlı tanımımız dışında var olanda da olabilir mi ??
    mustafa kuşçu 19 Ekim 2016