Nikola Tesla'nın Einstein'a zıt olarak kozmik ışıklar ışık hızını geçebilir düşüncesi hakkında ne düşünüyosunuz ?

Tesla'nın dahiliğine ve zekasına diyecek lafım yok. Ancak bu sözü (daha önce duymadım) söylediyse, döneminin bilgi ve deney birikimine göre söylemiştir.
    Yani "hatalı bir varsayımda" bulunmuş bence... Hiç bir şey ışık hızından üst bir hızda hareket edemez. Bu evrenimiz için kesin bir şey. Zıt yönlü hareket durumunda bile, vektör toplamı olarak ışık hızını geçse bile, bilgi iletimi gene ışık hızı sınırında olur.
    Tesla, kozmik ışınlar ışık hızını geçebilir demedi. Kozmik ışınların hızını ışık hızından daha yüksek ölçtüğünü söyledi. Yanılmıştı elbette.
    Atila 19 Mart 2016
    (Yazacağım yazı tamamen kendi düşüncem).
    Aksi kanıtlanana kadar Einstein doğru kabul edilir. Fakat okuduğum bir kaç yazıdan edindiğim bilgileri harmanlayarak şöyler bir bakış açısı oluştu bende . Yapılan araştırmalar big bang olayı esnasında ışık hızı şu an ki hızından kat kat fazlaydı. Dolayısı ile ışık hızı geçilmiş durumda evren oluştu. Hesaplanan Evrenin çapı 93 milyar ışık yılı uzunluğunda ki genişlemesi ışıktan hızlı. Fakat bilgi aktarım hızını bilemem.
    Bu konu dışında hala tam olarak ispatlanamasa da "takyon" mevzusu var. Takyonlar ışık hızından daha hızlı parçacıklar hatta ışık hızına inemiyorlar gibi bir tanımı var. Eğer takyonlar kanıtlanır ve fizikteki yerini almış olursa fizik büyük çapta bir devrim yaşamış olacak. Büyük ihtimalle biz göremeyiz. Bir de takyonlar üzerinden bilgi transferi gerçekleşirse " şu an taş devrindeyiz" diyebilirim .
    Ama kafamı karıştıran soru big bang gerçekleştikten sonra ışık hızı şu an ki durumundaysa evren çeperinin gidip patlamanın ışığının ulaşmadığı yerler var demektir ? Evrenin çeperi dediğimiz şey patlamada saçılan ışık hüzmesi ya da enerji topluluğudur?
    Çağatay Demir 11 Nisan 2016
    (Yazacağım yazı tamamen kendi düşüncem).

Çağatay Demir 11 Nisan 2016