0

Farklı düzeyler, farklı güçler olmadan hiç bir şey olmaz, Bir evren oluşması için de farklı düzeyler, karşıt güçler olması gerekir. Bunun için şöyle bir teori var; \"Potansiyel Enerji Alanı\" (Kuantum dalgalanmalarının devamlı olarak enerji pompaladığı, gittikçe yoğunlaşan bir alan. Bu alan vakum boşluğunda yüklendiği enerji yüzünden dışa doğru basınç uygular. \"İnflaton Alanı\" Vakumun içe doğru basıncıdır. (Bir şişenin mantarını açtığınızda dışa doğru fışkıran malzeme) (Şişenin içinde vakum varsa mantarı açmak için gerekli olan enerji) Bu iki alanın çekişmeleri çok yüksek enerji düzeyine ulaştığında ve aradaki denge yitirildiğinde bir evren yaratacak malzeme sağlanmış olur. Potansiyel enerji alanındaki enerjinin çok yoğunlaştığı halde neden daha önce maddeleşmediği sorusu sorulursa, (Buz dolabında donma seviyesinin altında soğuğa maruz kaldığı halde donamayan (İçindeki basınç yüzünden) kola veya bira örnek gösterilebilir. Şişeyi açtığınızda aniden küçük moleküller halinde donar ve genleşir. Çoğunlukla şişeyi patlatır)) Aynen örnekteki gibi olur. Potansiyel enerji alanındaki yoğun enerji basınç yüzünden donamaz, yani maddeleşemez. (Madde enerjinin donmuş, faz geçirmiş halidir.) Bir anda serbest kaldığında her yeri eşit sıcaklıkta ve her yöne doğru genleşen bir (big bang) imiz olur. Çok çok kısa bir anda, kütleçekim gücü henüz davranamadan önce bu genleşme (Şişme) ışık hızının çok üzerindedir. Bu kısacık anda (10^-33 saniye) donarak faz geçiren enerji 10^28 gibi bir büyüklükle katlanır. Her şey bittiğinde telaşsız, sakin, şişmeye devam eden bir evrenimiz olur. Kaynaklar: Brıan Greene (Saklı gerçeklik) Lawrence M. Krauss (Hiç yoktan bir evren)