Big Bang yani büyük patlamada bildiğimiz maddeler tek bir noktadan çıktı ve evrene dağıldı, peki big bang in ortaya çıktığı noktayı evrende tespit edebiliyor muyuz

Ahmet Ilgün 15 Şubat 2016
    ama şöyle bir düşüncem var evrenin entropisi daima azalıyor entropisi en çok olan noktayı bulabilirsek bu da bing bang in olduğu noktayı verir
    tunahan teker 15 Şubat 2016
    uzay zaman boyutunda orta nokta kavramı biraz daha farklıdır... 3 boyutlu herhangi bir cisim olarak düşünülmemesinde fayda var... orta noktada hiçlik yani bir vakum olduğuna dair bir bilgi almıştım... lakin hatırlayamadığımdan kaynak gösteremeyeceğim...
    Doğukan Şimşek 15 Şubat 2016
    ama şöyle bir düşüncem var evrenin entropisi daima artıyor entropisi en az olan noktayı bulabilirsek bu da bing bang in olduğu noktayı verir
    tunahan teker 15 Şubat 2016
    Hubble teleskopunun zamanında keşfettiği bilgiye göre, evren nereden bakarsanız bakın herhangi bir yön seçmeden her tarafa eşit şekilde genişliyor. Şimdi mantık olarak bir noktadan cisimler küre şeklinde her tarafa eşit şekilde dağılmaya başladığında bunun merkezini biliriz, misal, sizin baktığınız açıdan her tarafa eşit dağılıyorsa demek ki siz patlamanın merkezindesinizdir, lakin cisimlerin bir kısmı size doğru geliyor bir kısmı da uzaklaşıyorsa demek ki merkezden farklı bir konumdasınızdır ve merkezi konumunuzdan yola çıkarak yine bulabilirsiniz. Fakat evrenin genişlemesindeki ilginç olay nereden bakarsanız bakın sanki merkezindeymişiniz gibi davranıyor. Yani ya bizim bildiğimiz anlamda bir merkez yok, ya da patlamanın merkezi her yer.
    Emin Akben 15 Şubat 2016
    Bunu bir merkeze yaymak uygun mertebede doğru olmayabilir, çünkü boşluktan -bomboşluktan- bu an'a kadar gelen süreç içerisinde evren kendine bir ilke yarattı, bu da sanatını konuşturmaktan başka değil. Kanımca, merkez evrenin her noktasından ibaret, elbette bilimsel araştırmalar yön verecek, farklı/aynı fark etmeyen şeyler söyleyecektir.
    Ceren 15 Şubat 2016
    Arkadaşlar big bang i sıradan bir patlama olarak düşündüğümüz için konuyu anlamamız zorlaşıyor. Bütün evren bir protondan bile kat kat daha küçükken başka bir yer yoktu. Her şey o parcaciğin içindeydi yani dışarısı yoktu. Patlama herhangi bir noktada gerçekleşmedi. Ve sanıldığının aksine patlama olduğunda parçacıklar etrafa sacilmaya başlamadı çünkü ortada parcacik yoktu, saf enerji vardı. Fotonlar da yoktu yani bu muazzam patlama karanlik olarak meydana geldi ve 380 bin yıl sonra ilk parcaciklar ortaya çıkana kadar da karanlıkta kaldı. yani anlayacağınız galaksiler bir merkezden disari dogru uzaklasmiyorlar. Her bir galaksi farklı yönlerde hareket ediyor. Galaksilerin bir birinden uzaklaşmasını sebebi galaksilerin hareketi değil, galaksiler arasındaki boşluğun büyük bir hızla artmasidir. Uzay boşluğu devamlı olarak büyümektedir dolayısı ile galaksiler arası mesafe gittikçe açılır. Şöyle ki; bizden 14-15 milyar ışık yılı uzakligin ötesini hic goremeyecegiz çünkü oradan gelen isik, aradaki uzayın ışık hızından daha hızlı büyümesi sebebiyle bize asla ulasamayacak. Yani sonuç olarak evren bir noktadan dışa doğru genislemiyor, her an her noktasından dışa dogru genisliyor. Bu sebeple evrenin baslangis noktasi diye bir noktadan bahsetmek mumkun değildir.
    Mehmet Ali 16 Şubat 2016
    Arkadaşım. Senin sorduğun soruya tam olarak cevap vermek gerekirse; evrende şu an geçmişi gözlemekteyiz. Biliyorsun ki evren gözlemlediğimiz galaksilerin ve yıldızların ışığı bize ulaştığı için onları görüyoruz. bing bang olduğu zaman ki toz bulutuna kadar evren gözlemlenmekte, fakat ilk oluşumun gözlemlenebilmesi için gerekli olan ışık daha dünyamıza gelmediğinde ilk an hakkın da bilgi sahibi olamıyoruz. Bunun nedeni o ilk andaki ışığın yola çıktığı mesafe il dünya arasında ki mesafe 14.5 milyar dan büyük olması. ileri tarihlerde ışık dünya ya ulaşında bilgi sahibi olabileceğiz.
    Uğur Karakurt 16 Şubat 2016
    bana göre çok büyük bir enerji çıkışı ile başlamamıştır. Durgun enerjinin, aşamalı olarak serbest kalmasıyla başlamıştır.
    İlk başta, iç basınçtan dolayı çok hızlı bir genişlemiştir. "Büyük şişme" de denilen bu döneme kadar, simetrik yapısını korumuştur.

Salt uzayda genişlemeye karşı bir direncin olmayışı, evreni saran zar sicimin KEP'lerle desteklenmesi (katılması) bunu sağlamıştır.

Evren, hem genişlemeyi sürdürebileceği hem de enerji tasarrufunda bulunabileceği bir dönüşüme girmiştir. Çünkü zar sicimin genişlemesinin, KEPlerin hareketinden hızlı olması; Zar'a KEP katılımını azaltmıştı.
    Bu dönüşüm sırasında boyutlar ve kütle oluşumu da gerçekleşmiştir. (Bu açıdan bakınca; zaman, uzamsal boyutlardan hemen önce oluşmuş olmalı.) bit.ly/1SAoixL
    Şişmenin büyük patlamayı açıklamak için varsayılmış bir durum olduğunu düşünüyorum keza bu bir anda 1cm çaplı bir madeni paranın samanyolunun 10 milyon katı genişlemesi demektir. Bu iddayı ortaya aterken neye dayandırılmıştır o zaman bizim quantum fiziğimiz komple yanlış?
    Orhan Karazeybek 20 Şubat 2016