IBM, Yapay Sinir Hücresi Üretti
IBM araştırmacıları, yapay zeka çalışmaları kapsamında yapay bir sinir hücresi üretiminde bulundular. IBM nöronu nerede kullanmayı planlıyor?

New York, ABD merkezli teknoloji şirketi IBM, önemli ölçüde güvenilir malzemelerden mikroskobik boyutta bir sinir hücresi üretti.

IBM'nin Zürih merkezli laboratuvarı üretimini gerçekleştirdiği nöronların sinyal aktarımı simüle edilerek organik beyinlerde çalışabilirlik düzeyini ölçmek için 500 adet prototip oluşturuldu.

Araştırmacılar; diğer yapay zeka hücrelerinde olduğu üzere elementlerin gerçek kilometre taşlarına oturması için henüz erken bir aşamada olduklarını kaydettiler.

IBM'in bu başarısını önemli kılan olay ise üretilen nöronların birkaç nanometre küçültülmesi halinde hala düşük enerji ile etkinleştirilebilmesinden ileri geliyor.

Yapay sinir hücresi nasıl oluşuyor?

Organik sinir hücreleri absorbe enerjiyi belli miktarlarda almak için sinyaller yardımıyla hareket kabiliyetlerini sağlıyorlar.

IBM sürümü sinir hücresi ise Germanyum-Antimon-Tellerium (GST) elementlerinden oluşan optik diskler yardımıyla meydana getiriliyor. Mevcut GST'ye yeterli ısı verilmesinin ardından bir kristal iletkene amorf izolatör yardımıyla gelen fiziksel faz değişime uğruyor.

Sahte membran kristal fazın değişikliğe uğramasının ardından sinyallerden geçen amorfiye geri dönüyor. Bu sayede yapay nöronlar, organik nöronların işlevine sahip olmuş oluyor.

IBM araştırmacıları söz konusu çalışmalarının, gelecek süreçteki araştırmalara öncülük edebileceğini öne sürüyorlar.