En parlak süpernova'nın sırrı çözüldü
Geçen yıl astronomların gözlemlediği ve 'şimdiye kadarki en parlak süpernova' olduğu sanılan ışığa, devasa bir kara deliğin yuttuğu yıldızın neden olduğu belirtildi.

İsrail'deki Weizmann Bilim Enstitüsü ve Danimarka'daki Karanlık Kozmoloji Merkezi'nden bilim insanlarının yürüttüğü araştırmada, 2015 yılında gözlemlenen Güneş'ten trilyon kat parlak ışığın, devasa bir kara deliğin, kendisine yaklaşan bir yıldızı parçaladığı sırada ortaya çıktığı tespit edildi.

​Bilim insanları, tüm Samanyolu Galaksisi'ni gölgede bırakan parlak ışığın kaynağının, enerjisi biten büyük bir yıldızın şiddetle patlaması, bir başka deyişle süpernova değil süper kütleli bir kara delik olduğunu açıkladı.

Weizmann Bilim Enstitüsü'nden Giorgos Leloudas, "Olaydan sonra ışığın kaynağı hakkında 10 ay boyunca inceleme yaptık ve bunun, sıra dışı biçimde parlak bir süpernovayla izah edilemeyeceği sonucuna vardık" dedi.

Leloudas, parlak ışığa, muhtemelen süratle dönerken daha küçük kütleye sahip bir yıldızı parçalayan süper kütleli kara deliğin yol açtığı bulgusunu elde ettiklerini söyledi. Ekibin araştırma sırasında hem dünya üzerindeki hem de yörüngedeki teleskopların verilerini kullandığı belirtildi.

İleri Okuma