Dünya’nın Merkezi Yüzeyinden Daha Genç
Dünya’mızın kalbinin, derisinden 2.5 yıl daha genç olduğu tespit edildi. Daha doğrusu yeni yapılan hesaplamalara göre, eğer Dünya’nın merkezine yerleştirilecek olan bir saat, yüzeyde hemen yanı başınızda duran bir saate göre daha yavaş çalışacaktır.

Einstein’ın Genel görelilik teorisinde, büyük kütleli cisimler uzay-zaman dokusunda bükülme meydana getirerek, kütle-çekimsel bir kuvvet yaratır ve yakınındaki zamanı yavaşlatır. Bu tip zaman kaymaları gravitasyonel potansiyel tarafından belirlenir. Bu ölçüm, bir objeyi bir noktadan başka bir noktaya götürmek için yapılması gereken iş olarak belirlenmiştir.

Dünya’nın çekirdeğinden yüzeyine doğru tırmanmak yer çekimine karşı zorlu bir mücadele olacağından, o derinliklerde zaman da (kütle çekim dolayısıyla fazlaca bükülmüş uzay-zaman ve yavaşlayan zaman akışı sonucu) yüzey birim zamanlarına göre daha yavaş akacaktır.

European Journal of Physics’in Mayıs sayısında yayımlanan çalışmada araştırmacıların yaptığı hesaplar, Dünya’nın 4.6 milyar yıllık tarihi boyunca çekirdek ve yüzey arasında birim zaman geçiş hızındaki farkın birikmesinin sonucunda, bugün itibari ile Dünya çekirdeği ve yüzeyi arasında 2.5 yıllık zaman farkı olduğunu gösteriyor. 1960’larda teorik fizikçi Richard Feynman; çekirdeğin daha genç olduğunu ancak bunun yalnızca birkaç günlük bir fark olduğunu kaydetmişti.

Yeni hesaplamalar, jeolojik süreçleri ve aktiviteleri göz ardı ederek gerçekleştirildi. Bu aktivitelerin, Dünya’nın yaşı üzerinde çok büyük etkilere sahip oldukları biliniyor. Örneğin, Dünya’nın çekirdeği muhtemelen yüzeyinden daha önce oluşmuştur. Bu bağlamda bu tip etmenlerden kurtulmak ve araştırmayı yalnızca yerçekiminin zamana etkisi ile sınırlandırılmak için jeolojik süreçler göz ardı edildi. Danimarka Aarhus University’den Ulrik Uggerhøj; hesaplamaların; yer çekiminin zamana etkisinin bir illüstrasyonu olduğunu belirtti.

*Bilimfili - "Dünya’nın Merkezi Yüzeyinden Daha Genç"