• +1

Yıldızların ışığının titreyerek gelmesinin nedeni nedir? Sorumu şu şekilde açıklıyorum; Şehrin ışıklarına baktığımız zaman yakınlardaki ışıklar sabit ve hereketsizmiş gibi görünüyor ama uzaklardaki ışık hüzmelerini titrediğini görüyoruz. Burada gerçekleşen hareket nedir? Aynı şekilde yıldızlardan gelen ışıklar da titreyerek geliyor neden?

Anıl Gündal 29 Aralık 2015
  • +1
    aldıkları yol çok uzak olduğu için olabilir ışık dalgalar halinde yayıldığı için kesik kesik geliyordur
    Kıvanç 29 Aralık 2015
  • +1
    titreyerek gelmesinin sebebi Einstein :) ahha şaka bi yana Uzay zaman düz bir çizgi olsaydı ışık titremeden gelirdi uzay zaman. boşlukta daha farklı. her bir gezegende uzay zaman bükülmede oldugu işik yıldızlardan gelene kadar bir gezenege uğruyor ve mecburen zik zak şeklinde geliyor.
    CyberUmut 29 Aralık 2015
  • +1
    Bu cevabı ben de verdim ama bu sefer şehir ışıklarıda mı gezegenlere uğruyor cevabını aldım
    Anıl Gündal 29 Aralık 2015
  • +1
    Şehir şebekesi 50hz de calisir bu da sebekeye bagli bir lambanın saniyede 50 defa yanıp sondugu anlamına gelir uzak mesafelerde bunu farketmek daha kolaydır ayrıca havadaki gazlar yeryüzünden gökyüzüne doğru yükselen ısı gibi faktörlerde buna etki eder :)
    zihni ates 30 Aralık 2015
  • +1
    Hayır hiç biriyle alakası yok sadece göz yanılması.
    Barış Akçay 30 Aralık 2015
    Bildiğimiz üzere ışık dalga ve foton olarak iki ayrı şekilde yayılır
    yasin gün 30 Aralık 2015
    Bildiğimiz üzere ışık uzayda dalga ve tanecikli olarak bilinen iki durumda bulunur.Işığı daha iyi anlamak için yöneltilen sorularda ise bazı soruları dalga modeli cevaplar tanecik modeli cevaplayamaz.Bazı soruları ise tanecik modeli cevaplar dalga modeli cevaplayamaz.Sizin sorunuzun cevabı tabi ki tanecik modeliyle açıklanır.Şöyleki yıldızı kaynak olarak kabul edelim.Eğer kaynağımız ışığı dalgalar halinde gönderseydi herhangi bir kesinti yanıp sönme durumunu gözlemleyemezdik.Ama fotonlar halinde gönderdiği zaman sonsuz tane foton olarak gönderemiyor haliyle aralarında boşluklar oluyor.Biz bu boşlukları yakınımızdaki bir ışık kaynağında fark edemiyoruz haliyle.Bize uzak olan ışık kaynaklarında ise gönderilen ışık fotonları gözümüze bazen denk geliyor bazende gelmiyor bizde bu olayı yanıp sönme veya titreme olarak yorumluyoruz.
    yasin gün 30 Aralık 2015
    Vikipedi'de yer alan Işık Titremesi konu başlığında şu şekilde açıklanmış;

Işık titremesi, gazyuvardan gözlemlenen ırak gökcisimlerinin görünen parlaklık veya renklerindeki hızlı değişimleri tanımlamak için kullanılan genel bir sözcüktür.

Eğer söz konusu nesne Yer'in gazyuvarı dışında yer alıyorsa (örneğin gezegenler ve yıldızlar), gökbilimsel ışık titremesinden söz edilir. Aksi takdirde, yersel ışık titremesi denir.

Atmosfer sakin olduğu zaman, bir yıldızdan çıkan ışık ışınlarının tümü, gözlemcinin gözüne ulaşmadan önce aynı yolu izler; ve yıldız ışıldamaz. Buna karşılık, atmosferde herhangi bir hareketlilik olduğunda, bu ışınlar kıvrımlı ve farklı yollar izler: bunların tümü, gözlemcinin gözüne aynı anda ve aynı açı alanda ulaşmaz ve bunun sonucu olarak da yıldız yanıp sönüyormuş gibi görünür, yani ışıldar. Bir yıldız ufka yakın olduğunda, daha çok ışıldar, çünkü ışınlar Dünya atmosferine hemen hemen teğet olarak girer. Dolayısıyla ışınlar, yıldız gökyüzünde daha yüksekte bulunduğu sıradakine oranla, daha kalın bir atmosfer diliminden geçmek zorunda kalır.

Güneş sisteminin beş gezegeni, çıplak gözle çok parlak yıldızlar olarak görülür. Ama bu gezegenler asla ışıldamaz. Çünkü bize yıldızlardan çok daha yakındır. Bu durum, söz konusu gezegenlerin gökyüzünde aralarından geçtikleri yıldızlardan çok kolaylıkla ayırt edilmesini sağlar.
    Anıl Gündal 30 Aralık 2015
  • +1
    Atmosferde ışık kırıldığı için yıldızlar titrek görünür. Bir saniye önce gelen ışık kırılmadan geçer, bir saniye sonradaki kırılır ve gözümüze ışık gelmez. Bir parlak bir kısık görünür bu yüzden. Uzaydan bakıldığında yıldızların titrememesi de bunu kanıtlıyor zaten.
    https://youtu.be/x1IJvUrdh7s bu linkteki video bize şunu gösteriyor ki; 'modern bilimin' bizlerden bazı gerçekleri gizlediği ya da 'öğretilmiş gerçeklerle' yetinmemizi istediği sonucu ortaya çıkıyor.!?
    Serkan Yaban 17 Ocak 2017