Evren genişliyor ama ne tarafa doğru? Evren genişliyorsa bizim galaksimizin de diğer galaksilerle birlikte bir yerlerden uzaklaşıyor olması lazım. Ancak kendi gökadamız dışında bize yaklaşan galaksi yok(Yoksa var mı?). Eğer evren genişliyor ve her şey bizden uzaklaşıyorsa ya Big Bang'in yaşandığı yerin çok yaknılarındayız ya da niye hiç bizimle aynı yöne giden galaksi yok?

Mustafa Okat 23 Aralık 2015
    evrenle ilgili hayranlık duyulacak bir olaydır evrenin yönden bağımsızlığı . dünyamız evrenin kuzey ya da doğu -ya da herhangi bir yön- bölgesindedir diyemeyiz . genişleme gerçekleşiyor evet ama bu her yöne doğru oluyor . bu genişleme galaksilerin ya da galaksi gruplarının birbirinden uzaklaşmasına neden olur . buna karanlık enerjinin neden olduğu düşünülüyor . karanlık enerji evreni genişletirken evrendeki maddeleri birbirinden uzaklaştırır ancak bir istisna var bu durumla ilgili , ANDROMEDA . Andromeda galaksisi diğerlerinin aksine , 120 km/sn hızla galaksimize yaklaşmaktadır ve 4 milyar yıl sonra bir galaksi çarpışması öngörülmektedir . buna aynı ya da zıt yönde genişleme diyebilirsiniz .
    merakduygunukoru 23 Aralık 2015
    Ya Andromeda Galaksisi'nin durumu biraz farklı. Yani yerel galaksi kümemizin 2 büyük üyesi olmalarından dolayı iki büyük galaksinin birbirini çekmesi durumu var. O bize geldiği gibi biz de ona gidiyoruz aslında. Ancak bunun dışında acaba Big Bang'in gerçekleştiği yerin çok mu yakınındayız? Ya da tam tersi çok mu uzağındayız?
    Mustafa Okat 23 Aralık 2015
    Arkadaşlar evrenin genişlemesi konusundaki bi yanılgıyı açıklığa kavuşturalım. Evren sadece uçlarından genişlemiyor, evren her noktada genişliyor. Galaksiler arasındaki boşluk devamlı büyüyor. Yani evrenin genişlemesinin ana sebebi galaksilerin hareketi değil galaksiler arasındaki uzayın büyümesi. Eğer tüm galaksilerin hızı sıfır olsaydı, hepsi durduğu yerde dursaydı bile aralarındaki mesafe hızla artmaya devam edecekti. İşte bu sebepten dolayı big bang'in gerçekleştiği nokta, yön vs diye bir şeyden bahsetmek mümkün değil çünkü uzay her noktasından, her yöne doğru genişliyor.
    Mehmet Ali 23 Aralık 2015
    Mehmet Ali bey çok güzel ifade etmişsiniz sorunun cevabı tam olarak bu sanırım.Saygılar.
    mustafa pakkan 23 Aralık 2015
    O zaman bu, kaç yüz bin yıl sonrasını ön görürsek görelim, Samanyolu galaksisinin dışına çıkamayacağımız anlamına geliyor?
    Mustafa Okat 24 Aralık 2015
    Bir ara andromeda ile birleşecegimiz söyleniyor. Keşke ömrümüz içinde samanyolunda bir tur atabilsek. samanyolunun genişligi 100 bin ışık yılı.samanyolunda öbür taraf nasıl acaba,bir tur atabilsek?
    mustafa pakkan 25 Aralık 2015
    Şöyle bi yorumda ben yapayım evrenin genişlediği kesin değil sadece bi kabul. Her şeyden evvel evrenin genişledigi iki gözleme dayandırılıyor. Birincisi kozmik arka plan fon ışınımı ki big bangten kaldıgı iddia ediliyor ve evrenin her yerinde ölçülebildigi söyleniyor. İkincisi ise kızıla kayma etkisi denilen galaksilerin artan hızla birbirinden uzaklaştıkları gözleniyor. Bunlara dayanarak da evrenin genişledigi söyleniyor.Gelelim Mehmet Ali beyinde söylediği gibi kuzey doğu batı yön vermemiz imkansız bir şey sonucta sonsuz bir şeyin içindeyiz .
    Ertuğrul KURMUŞ 25 Aralık 2015