evren genişledikçe kütleçekim etkisi azalıyormu?

laniakea 23 Aralık 2015
    madem evrene enerji girişi olmuyor ve kapalı sistem olarak kabul ediliyor. ozaman birim uzay zamana düşen enerji miktarı azalıyor demektir.yani balon yüzeyi gibi düşünrsek biz gerdikçe üstündeki bilyenin yarattığı bükülme etkisi azalmazmı ?cevaplarınızı bekliyorum
    laniakea 23 Aralık 2015
    Şöyle örnek verebilirim sanırım, bir balonun içine 5 kg ağırlığında 100 adet bilye koyalım ve balonu hava ile şişirelim kütle çekiminde azalma olmayacaktır cunku icinde hala 5 kg agirliginda 100 adet bilye var sadece balonun yuzeyi/sınırları genisleyecektir.
    zihni ates 23 Aralık 2015
    Diye düşündüm ama ne kadar tutarlı orası ayrı konu :)
    zihni ates 23 Aralık 2015
    Ama bolonla beraber gallaksilerde genişliyor tam tersi seyreldikçe birim miktara düşen enerji artıyorda olabilir. Kapalımı bilmiyoruz ama öyle varsayalım evrenin yüzde beşinin madde olduğunu biliyoruz diğer boşlugun (karanlık enerjiyi) yokmu sayıyorsun?
    mustafa pakkan 23 Aralık 2015
    Balona da mı karanlık enerji basalım usta?
    zihni ates 23 Aralık 2015
    Evrenin genişlemesinden karanlık enerji sorumlu tutuluyor ve şu anda evrendeki görünür maddenin enerjisi solda sıfır kalıyor. zaten standar modelin tek eksik halkası bu kaldı. Makro evren kütle çekimiyle,mikro evren standart modelle birleştrilmeye çalışılıyor. fizikçilerin en çok üzerinde uğraştıkları konu bu . bunun adınada herseyin kuramı deniyor. konuyla ilgili biraz kitap okursanız daha iyi anlıycaksınız.
    mustafa pakkan 23 Aralık 2015
    Çok doğru. Evren genişledikçe kütle çekimi etkisi azalmaktadır.
    Mehmet Ali 23 Aralık 2015
    Kütle çekimi etkisinin azalması akla yatkın geliyor. Tam açıkladığına emin olmamakla beraber şöyle bir ilişki kurabiliriz. Küre şeklindeki bir sakızı kuzey ve güney kutbundan yukarı/aşağı yönde sabit bir kuvvetle esnetmeye başlarsak zaman ilerledikçe daha kolay esnemeye başlar. Çünkü toplam maddede bir ayrışma olur ve daha az kuvvetli çeker birbirini. Evreni de küre şeklinde bir sakız gibi düşünmek yanlış olmaz galiba. Eğer dışarıdan enerji girişi olmuyorsa, termodinamiğe göre toplam enerji 0 diyorlar zaten, pozitif enerji değişmediğinden, negatif enerji de değişmiyor diyebiliriz. Geri kalan en mantıklı açıklama, kütle çekimi etkisinin azalmasıdır.
    hüseyin ezer 14 Ocak 2016