Higgs nasıl kütle kazandırır ? Işık hızında hareket eden fotonlar , sonsuz kütlede iken alan ile etkileşime girip kütle mi kazanır ?

Umut Can 14 Aralık 2015
    Rustam Hajiyev 15 Aralık 2015
    Işık hızı bile fotona kütle kazandırmıyor. bilhassa ışık hızında gidebilmesi kütlesiz olmasından dolayı ( yoksa çok agırlaşıp gidemezdi ) Sonsuz kütle yanlış.2.konu higgs alanı atom altı parçacıkların çarpışmasıyla ortaya cıkıyor ve kuarkların etrafında bir alan yaratıyor bu alana giren kuarklar YAVAŞLAYIP kütle kazanıyor yani ağırlık. şuna benzer elini suya sokup ileri geri hareket ettirmen gibi havada daha kolay suda daha ağır misali. Fotonlar zaten ışık hızında birde kütleli gelselerdi herhalde dünya falan kalmazdı. cern'e de gerek kalmazdı.
    mustafa pakkan 15 Aralık 2015
    Suya girip yürümeye çalıştığın zaman karadaki gibi yürüyemezsin değil mi? hareketlerin ağırlaşır ve hareketin zorlaşır. Bunun sebebi suyun sana uyguladığı direnç kuvvetidir. İşte Higgs parçacıkları da evreni bir deniz gibi doldurmuştur ve evrendeki hemen hemen tüm parçacıklara direnç uygular, bu şekilde tüm maddeler kütle kazanır. Fotonlar kütlesizdir, yani Higgs parçacıklarının direncine maruz kalmazlar, işte bu yüzden evrendeki en yüksek hızda hareket ederler.
    Mehmet Ali 15 Aralık 2015
    Sağol , Mehmet Ali senin söylediğini anladım :D
    Umut Can 16 Aralık 2015
    Higgs alanıyla ilgili çok fazla cevaplanması gereken soru var aslında. Yukarıda arkadaşlar açıklamaya çalışmış ama paradoksa düşmüş gibiler. Şöyleki; Higs alanıyla etkileşime giren ''kütlesiz'' parçacıklar kütle kazanıyorlar, yani Higgs alanı kütle kazandıran bir alan, fotonlar kütlesiz olmalarına rağmen Higgs alanıyla etkileşime girmiyor ve kütle kazanmıyorlar, buyüzden de ışık hızında hareket ediyorlar. Paradoks gibi geldi bana. Higgs alanı kütlesiz parçacıklara kütle kazandıran bir alan, fotonlar da kütlesiz ama Higgs alnında kütle kazanmıyorlar :) Bunun nedeini nedir cevap bekleyen büyük bir soru gibi duruyor.
    impossibility34 23 Aralık 2015
    impossibility, kısaca şöyle özetlersek; Higgs parçacıklarıyla etkileşime giren bütün herşey kütle kazanır. higgs parçacıkları onların hızlarını azaltır ama fotonlar higgs paracıklarıyla etkileşime girmedikleri için son sürat yollarına devam ederler. Mesela senin vücudunu oluşturan atomlar Higgs alanıyla etkileşime girmeseydiler, ışık hızında her biri bir yöne dağılırdı ve ortada sen diye bir şey kalmazdı. Higgs parçacıkları olduğu için hepimiz varız ve bütün evren var. Bu yüzden bazı kimseler tarafından ona tanrı parçacığı deniyor.
    Mehmet Ali 23 Aralık 2015