merhaba takıldığım birşey var okullarda biyoloji derslerinde hoca her şeyi açıklıyor tamam güzel derken birden peki hocam bu yapı bunu yapacağını nerden biliyor diyoruz evrim! acaba bilim evrimi kanıtlayamadığı şeyler için mi kullanıyor ya da bu evrim nasıl oluyorda bu kadar düzenli işleyen bir mekanizmaya dönüşüyor hep bu ikilemde kalıyorum :(

mhmtnfz 23 Kasım 2015
    Şimdi nasıl izah etsem sana, yaşam bir şekilde başladıktan sonra çoğalmak ve hayatta kalmak için mücadele ediyor, mesela sen derslerinde başarılı olmak için bir mücadele içerisindesin. hücreleri de öyle düşünelim :) seni ya da bir başka canlıyı hayatta tutmak için yapması gereken bazı şeyler var, ve bunu zamanla öğreniyor buradaki zaman öyle senin benim bildiğim gibi bir kaç saat değil, onbinlerce, milyonlarca belki de milyarlarca yıl. her seferinde daha fazla hayatta kalabilmek için yeni yöntemler geliştiriyor yaşam denen form. Stephen Hawking'in yaşam ile ilgili anlattığı ufak bir şey var, belki sana yardımcı olabilir bu konuda. https://www.youtube.com/watch?v=IwVzKLeoRcs
    zihni ates 23 Kasım 2015
    Mustafa Demir 24 Kasım 2015
    bu biraz şuna benziyor : ' termosa sıcak su koyduğunda sıcak tutuyor soğuk su koyduğunda soğuk . termos bunu nasıl anlıyor ?' . termos tabi ki bunu anlamıyor sadece izotermal bir ortam sağlıyor - sıcaklık alış verişini engelleyen . söylemek istediğim cansız örnekle canlılığı aynı tutmak değil ancak kurallar aynı olabilir . dna neden bölünüyor diyebilirsiniz mesela . hatta bu soruya bir kez daha maruz kalmıştım . soru şöyleydi : ' dna bölünmesi gerektiğini kimden emir alarak anlıyor ?' . şöyle düşünün : ' kalbim atıyor ve ona emir veren biri var mutlaka ' . bu sizce doğru mudur ? (ona emir veren derken kastettiğim istediğiniz zaman çalıştırıp durdurabilmeniz şeklinde . ) kalbiniz istemsiz çalışan bir kasla çalışır. bunu yapması için bir emir , komut vermenize gerek kalmaz . evrimin basitten karmaşığa doğru ilerlediğini hatırlayın . canlılığın başladığı ilk dönemler bu kadar karmaşık yapılar bulundurmuyordu ve şu anda muazzam gelen ve ancak bir algıyla gerçekleşeceğini düşündüğümüz yapıların işlevleri o zamanlar daha basit düzeylerdeydi . ve canlı yapıdaki görevleri de bu şekilde basitti . görevleri oluşan koşullar içinde gerekli olanı yapmaktı . mesela uygun koşullar altında gerçekleşen reaksiyonlar , o koşul oluştuğunda meydana gelmeye başlar . ancak bunun için bir algıya ihtiyaç duymaz ya da reaksiyona giren maddeler bunu yapması gerektiğini düşünmez , koşullar oluşmuştur ve artık yapılması gerekli olan reaksiyonun başlamasıdır . canlılıkla ilgili bir algı olması gerektiğini düşündüğünüz yapılar için de bu şekilde düşünebilirsiniz . umarım bir kaç şey oluşturabilmiştir kafanızda ve anlaşılabilirdir yazdıklarım .
    merakduygunukoru 24 Kasım 2015
    insan vücudu asla kusursuz bir işleyişe sahip değildir , hatta inanamayacağınız kadar kusurlu bir evrimsel süreç ürünüdür . ve eklemek istediğim bir şey daha var asla düşünmekten sorgulamaktan vazgeçmeyin .
    merakduygunukoru 24 Kasım 2015
    aslında bakarsan insan vücudu inanılmaz bir işleyişe sahip bakteriler bile müthiş bir işleyişte emin ol
    Mustafa Demir 25 Kasım 2015
    Burada ki evrim kavramı insanın nereden geldiğini öğrenmek için kullanılan evrim teoresinden farklı.Anlatılmak istenen vücuttaki yapıların belirlibir işleyiş sistemi var ve bunu açıklamak tam anlamı ile mümkün değil.
    Emre Kara 25 Kasım 2015