İçinde sarı top bulunmayan bir torbadan sarı top çıkmama olasılığı % 100 dür. Buradan da sarı topun yani cisimlerin kendiliğinden ve tesadüfen oluşamayacağını söylemiş oluruz. Bu durum bizi evreninde tesadüfen ve kendiliğinden oluşamayacağı yargısına götürür. İçinde sarı top bulunmayan bir torbadan sarı top çıkmama olasılığı % 100 dür.Bu kesinlikle değişmez yani evrenin başlangıcından sonuna kadar. Sarı topun %0.1 bile çıkma ihtimali yoktur. Neden? Ateist bir arkadaşım evrenin ilk yaratıldığı yada kimilerine göre oluştuğu zaman bu geçerli değildi diyor. Ona bu düşüncesinin yanlış olduğunu nasıl anlatabilirim?

ykpzg 12 Kasım 2015
    Aslında böyle düşündüğümüzde bir şeylerin yok olmama ihtimali gözümüze çarpıyor. Yani başlangıç hakkında araştırmalar devam ediyor. Kesin bir sonuca varılmadı. Pek çok farklı görüş mevcut günümüzde. Kastettiğim yani bir şeyler ezeli olmalı. (Yani torbada sarı top yok ama beyaz top ve sarı boya var. Ve her şeyin başında zamanın akmadığını ve mekanın olmadığını düşürsek sarı top oluşup onu çekene kadar sonsuz deneme hakkın var.) Tabi ezeli olana Allah da diyebilirsin. Umarım kastettiğimi anlamışsındır. Aksi takdirde her şeyin yoktan var olduğuna (hiç bir şeyin ezeli olmadığına yani) inanırsan bu ihtimal Allah içinde sıfırdır. Yokluktan varlık oluşamayacağına göre bir şeyler ezeli o halde yok diye bir şey yok. Bu durumda arkadaşına bir şeylerin hep var olduğuna ikna edebilirsin ama bu şeyin Allah olduğuna ikna edemezsin. Çünkü bu durum açıklanmayı bekleyen bir belirsizlik :) Umarım yardımcı olabilmişimdir. Saygılarımla...
    Zehranur Şahin 13 Kasım 2015
    Verdiğin örnekle evrenin tesadüfen oluşamayacağı yargısı arasında uzaktan yada yakından pek bir bağlantı yok. Tamam evren tesadüfen oluşamaz ama gittiğin yol çok yanlış.
    Bu bir entropi olayının doğal sonucudur sürekli dünya düzensizliğe gitmektedir ve bir çok ihtimal ortaya çıkmaktadır verdiğin örneğe bakarsak beyaz top geni veya beyaz topun atom altı parçacıklarını ele alırsan kesin bir yargıya hiçbir zaman varamasak da big-bang i kabul ediyoruz o andan itibaren evrenimizdeki bir çok dönem uygun koşulları sağlamış sıcaklıklar değişti bulunan elementler değişti ve kimyasal olarak topun sarıya dönüşmesi gayet olağan bir sonuçtur. Veya daha basit bir tepkime ile de bir şeyin rengi değişebilir gen olarak düşünürsen de mutasyon eş baskınlık veya baskın olmayan genlerle de renk değişebilir veya asit-baz olayı bile olabilir ve bunun ateizimle alası yoktur.
    Batuhan Akkus 19 Kasım 2015
    İçinde sarı top olup olmadığını bilmediğin için aslında şansın %50'dir. ya çıkar ya da çıkmaz. Torbanın içindeki top sayısının dahi önemi yoktur. :/
    Ufuk ATBAŞ 24 Aralık 2015
    Şöyle olabilir, arkadaşın evrenin ilk oluştuğu anda matematik ve fizik yasalarının geçerli olmadığını söylüyor anladığım kadarıyla; ki modern fizikte big-bangin ilk anlarında fizik yasalarının geçerli olmadığını söylemekte. Şunu sorabilirsin; hiçbir bilimsel yasanın geçerli olmadığı ''ilk AN'da '' neyin nasıl olduğunu yada olmadığını ispatlayabileceğin hiçbir bilmsel veri yokken elinde; nasıl oluyorda o andan sonrasında birşeylerin kendiliğinde yada tesadüfen oluştuğuna bukadar körükörüne ''inanabiliyorsun'' Burada kritik kelime inanmaktır, çünkü bilim gözlemsel,isptalı gerçeklikleri temel alır, o an'a dair henüz bilimsel hiçbir ilke ve yasanın geçerliliği yokken, bilimsel olarak kendiliğinden yada tesadüfen oluşum bilimseldir diyebilmek, körükörüne inanç gerektirir ;)
    impossibility34 25 Aralık 2015