Ayna ne renktir?

Yakup Çakar 02 Kasım 2015
    Aynanın nasıl üretildiği önemlidir ve aynanın karşısındaki cismin rengiyle aynanın rengi aynı olur.
    Cahid Atik 03 Kasım 2015
    Aynanın rengini göremeyiz bir nevi yok da diyebiliriz çünkü ayna bütün ışıkları veya ışık yansımalarını yansıtır...
    agsadan 03 Kasım 2015
    Hangi ışıkta ?
    Talip Yeşil 04 Kasım 2015
    Öncelikle Renk diye bir şey yoktur. Renk kavramı beyin tarafından yaratılan bir tür ilüzyondur. Renk dediğimiz kavram, havada yayılan dalganın gözümüzdeki sinir hücrelerimizi uyarma miktarlarınca algılanıp beyin tarafından ilüze edilmesidir. Şöyle diyebiliriz, elinize bir kalem yayı alın, foton bu şekilde dalgalanarak ileri doğru ilerler. Peki bu yaya yeşil dersek(gözümüzün bunu ışık olarak algıladığını varsayıyorum), yayı iki ucundan çekerek uzattığınızda kırmızıya, iki ucundan bastırarak sıkıştırdığınızda maviye dönüştüğünü algılarız. Şimdi gelelim sizin sorunuza, Sır(ayna kaplaması), her(görülebilir ışıktaki) fotonik titreşimi doğrusal yansıtan bir maddedir. Cam, her(görülebilir ışıktaki) fotonik titreşimi geçiren bir maddedir. İkisi bir araya gelince ayna olur. Siyah, görülebilir ışıktaki tüm fotonik titreşimleri emen bir maddedir. Farklı fotonik titreşimlerin yansıma ve soğurulma miktarları kullanılarak maddenin analizi yapılabilir maddeler birbirinden ayrılabilir. Görme(renk algılama) özelliğimiz de evrim ile gelişmiş, maddeleri sınıflandırmamızı kolaylaştıran bir özelliğimizdir.
    yuempek 06 Kasım 2015