Bigbang'i oluşturan neydi ? Tüm evreni kaplayan evrenle birlikte sonsuz olan , sözde boşluk diye tabir ettiğimiz şey aslında bir üst evrendede bulunan henüz kavrayamadığımız bir güç alanının dalgalanması sonucunda bigbang mi oluştu ? Olabilir mi ?

Umut Can 30 Ekim 2015
    Olabilir. Ama bilim insanları bir gün çıkıp da 'evet big bang ve bizim evrenimiz bir üst evrendeki bla blalar sonucunda oluştu' şeklinde bir cevap verirse üst evrenimizi oluşturan neydi, onun üstündekini oluşturan neydi şeklinde sonsuz kere kendini tekrarlayan sorular türetip dururuz.
    Özgür Özer 30 Ekim 2015
    bende bu döngüye girdim ve sonunda tanrıya ulaşmak gibi bir olayın olduğunu düşünüyorum yani :D normalde ateistim ama bir anda kendimi burda buldum
    Umut Can 30 Ekim 2015
    Bu soru nereye götürür bilmem ama insan beyninin çalışma prensiplerini bilmek bize bu konuda fayda sağlar diye düşünüyorum örneğin kuantum fiziğini anlamamızı zorlaştıran asıl nedenin de bizim alışıla gelmiş düşünce yapımızda değişikliklere gitmemizi gerektirmesi diye düşünüyorum. Bu soruda da oldugu gibi evrenin işleyişini anlamak için evrenin kullandığı dilde konuşabilmeliyiz. İnanç konusunda da evrene baktığında iman kazandıracak milyarlarca kanıt bulabilirsin tabi aksine tanrıyı reddetmene yetecek milyarlarcası da mevcut inanmak seçimdir hangi seçimi yaparsan o yönde ilerlersin.
    Abdullah Yorulmaz 31 Ekim 2015