Evren Tanrı'nın Bedeni midir ? Eğer Tanrının Bedeni İse Bizlerde Tanrının Suretinde Yaratılmış İsek Evren Bizimde Bedenimiz İse Buyrun Evreni İnsan Vücüdüna Uyarlayalım.

belki gozun gordugu farkli ama mikroskobik incelemelerde dna ve atomun yapisi,hucre olusumu gibi bircok olay bicimsel olarak evrende yasanan bircok uzay olayina birebir benzemektedir..neden??bugun inandigimiz tanriyi,herseyi hareket bile etmeyen putlarin ve heykellerin yarattigina inanmayan insanlar yaratti ve bende tanrinin varligina inanirim ama ya tanri gorunmez degilse??
    imam sis 17 Ekim 2015
    Evren tanrının bedeni olsaydı ezeli olması gerekirdi. Ancak evrenin başlangıcı var. Muhtemelen sonu da olacak. Bir tanrı vücuduna pek benzemiyor yani.
    Ben Görmediğim Allah'a İnanmam diyen Hz.Ali ve Kurandan ''Her nereye dönerseniz benim vechim(yüzüm) oradadır ayeti geçerli bir cevap olur umarım. Evrenin sonunun olması onun vücüdünün olmamasını geçerli kılmaz diye düşünüyorum. Gene Hz.Alinin Siz İnsanlar Kendinizi Aciz sanırsınız oysa içinizde evren saklıdır bilmezsiniz sözüyle doğrulugunu ispatlıyor. Evren Yaratılışı ile insanın anne rahminde yaratılışı aynıdır. Evren de Gerekli gazlar bir araya geçtikten sonra yapısı tasarlanarak 3 karanlıktan geçmiştir. İnsan da anne rahminde 3 Karanlıktan geçer. O üç karanlıktan geçtikten sonra bilim adamlarının buldugu big bang olayı oluşmuş ki bu bana göre Hak kın bir nazarıdır. Bana Sorarsan Güneş ve Ay Tanrının Sağ ve Sol Gözleridir. Onun Gözlerinindeki ışıgın yansımasıdır. Şöyle bir olay vardır tarihte Horus diye bir insan Tanrı olduguna inanılır ve bir gözünün ay bir gözünün güneş oldugu söylenir. Ve Tanrı derler mısırlılar ona. Eğer hakikati arıyorsak o efsanelerde gizli ve sembollerde.
    Saygısızlık yapmak istemem ama panteizm'in tartışılacağı yerin burası olduğunu düşünmüyorum. Tanrı'nın gözlerini güneş ve ay olarak tanımlamışsın, kusura bakmada dostum, 'koskoca' tanrı evrende dev kuasarlar, galaksiler, yıldızlar varken, neden ayı ve güneşi kendine göz edinsin. Bunun yanında hadi diyelim öyle bir şey yaptı, hayal et, ay ve güneş onun gözleri, geri kalan evrende bedenin diğer bölümü, bu çok orantısız bir şey olmaz mı ? Hakikat, bilimdedir, yine bilimdedir ve sürpriz, yine bilimdedir.
    Saygı Duyarım.
    Burtay Mutlu 26 Ekim 2015
    İslam açık ve net bir dindir. Öğretileri ve mesajları açıktır. Herkesin anlaması ve alması içindir. Onsa ve kitabında gizli mesajlar aramak, verilenden farklı anlamlarıyla yorumlamak doğru değildir. Herkes kendi bilgisine ve dünya görüşüne göre bir şey alır ve anlar. Bu tartışılmaz, Cenab-ı Hâkk ile kul arasındakidir bu. Gizli semboller bence, sınavda başarı için 100 defa bir kelimeyiveya duayı tekrarlamak ile aynı bi'dat'tır. Hatta sihir benzeri bir hedef güttüğünden şirktir'de... Kul çalışma ve çaba ile hakkına, hukukuna (nasıl takdir edilmişse) kavuşur. Başka hiç bir şey, hiç bir dua, dilek, adak, gizli anlam onu bunlara ulaştıramaz. Bu nedenle bilim ve bilimsel temel insan için özdür. Bilimsel teknikler ve düşünme, sorgulama esastır. Sorgulamada tarafsızlığı şüphesiz olan evrensel dil, matematik şarttır.
    Burtay Mutlu 26 Ekim 2015