Objektif olarak baktığımızda ve din faktörünü ortadan kaldırdığımızda, şuanda bildiğimiz veya bilmediğimiz elementlerin evrene yayılış biçimi hakkında ne düşünüyorsunuz? Bir elementin bir gezengende bulunup, başka gezegende bulunmaması mümkün müdür? Mümkün ise Big Bang teorisini ele aldığımızda, patlama anında yaşanmış olabilecek ne tür bir olay elementlerin homojen olarak dağılmamasına sebep olmuş olabilir?

Oğuzhan Demir 15 Ekim 2015
    Yayılış biçimleri tamamen tesadüfi bir şekilde olmuştur. Dindar arkadaşlar bunu kabul etmek istemiyor ama durum böyle.
    Fizik kurallarının ve ele alınması gereken bazı olasılıkların etkisiyle tesadüfi olarak yayılmışlardır. Dindar arkadaşlar bunu 'delilik' olarak ele alsalar da, bu böyledir. İkinci soruna cevap olarak şunu verebiliriz, eğer bahsedilen gezegenler aynı yıldız sistemlerini paylaşmıyorlar ise mümkündür. Çünkü aynı yıldız sistemlerini paylaşıyorlar ise yıldızları ve kendileri, dev(o-b tipi) bir yıldızın patlaması sonucu oluşmuşlardır ve muhtemelen aynı elementleri barındırıyorlardır. Ama şu faktörü unutmamak gerek, kütle çekim nedeniyle daha ağır elementlerin, ana yıldıza en yakın gezegende daha baskın olarak bulunduklarını biliyoruz, bu bilgi, varsayımımızda küçük bir sapmaya neden olabilir ama genel yargıyı değiştirmez. Son soruna gelecek olursak, big bang sonucu üç element oluşmuştu zaten(hidrojen, helyum ve bu iki elemente kıyasla çok az olan lityum) bunlarda, onları homojen şekilde dağıtacak bir kuvvet olmadığı için heterojen olarak dağılmışlardır.
    Big bang olayını dogru kabul edersek, evrem teorisine göre atomlar en basit olan hidrojen atomundan, hidrojen atomu elektronlardan, elektron da enerji den evrilmiştir. Bu kurama göre bazı elementler bazı gezegenlerde evrilmemiş olabilir, evrilse bile homojen değillerdir. Geçenlerde keşfedilen bir gezegende çok fazla elmasa rastlandı.
    serkan 30 Ekim 2015