evrenin kendisi karadelik olabilir mi?

laniakea 09 Ekim 2015
    cevaplarınızı bekliyorum
    laniakea 09 Ekim 2015
    Olamaz karadelik bir atomun hacminin içeri bükülmesi ile oluşur, bunca bilim insanı atomun hacmini hesapladığına göre sanırım niye olamadığı aşikar
    Özgür Yalçın 09 Ekim 2015
    Peki başkalarının kara deliği olablirmiyiz ?
    erkan kahrıman 11 Ekim 2015
    Şahin Can Yıldız 11 Ekim 2015
    Olamaz.
    Olamaz. Çünkü olması halinde sonsuz evren paradoksuyla karşılaşırız. Yani bizim evrenimiz bir karadeliğin içindeyse, bizim karadeliğimizin de bir evrende olması gerekir. O evrende bir karadelikte, ve o karadelikte bir evrenin içinde olması gerekir. Bu şekilde sonsuz tane evren gerekiyor. Buda karadeliklerin evren oluşturmadığının en ala ispatıdır sanırım. Benim ispatım ha.
    peki sonsuz evren neden bir paradoks ?
    erkan kahrıman 12 Ekim 2015
    peki sonsuz evren neden bir paradoks ? yahut oluşan her kara deliğin bir evren oluşturması onu sonlu bir evrene götürmezmi ?
    erkan kahrıman 12 Ekim 2015
    Eğer her evrende karadelik ve her karadelikte bir evren oluşuyorsa geçmişe doğru sonsuz tane evren var olmuş olmalı. Ve bu paradokstur çünkü gerçekte bir ilk evren olması gerekir. Yani ilk karadeliğin oluştuğu evren hangisi? Sonsuz zamandan beri evrenler mi oluşuyor? Önce bir evren sonra o evrenden oluşan evrenler olması gerekir. Gelecekte sonsuz tane evren oluşması mantıklı olabilir ama geçmişte sonsuz tane evren açıklanamaz. Mantıklı değildir, bir çelişkidir yani paradokstur.
    Gelecekte sonsuz tane evren olması mantıklı ise, bahsettiğiniz gelecekte ki birisi için, geçmişe doğru sonsuztane evren olmuş olmuyor mu ?
    erkan kahrıman 13 Ekim 2015
    Gelecekte sonsuz evren olmasından kastım şu: Geleceğe doğru sonsuza kadar yeni evrenler doğacaksa gelecekte sonsuz evren kabul edilir. Bu yani. Sonsuz tane evren tabi ki olamaz gelecekte de.