Yasamin olmasi icin neden su gerekli? Uzayda bir hayat varsa orada yasayan organizmalarin var olma sebebini neden suya dayandiriyoruz? Susuz hayat niye var olamaz dusuncesi var? Sonucta onlarin yasam kosullarini bilemeyiz?

Amonyak bazlı yaşamın teorik olarak mümkün olduğuna dair Carl Sagan'ın bir takım önerileri var. Henüz bildiğim kadarıyla kanıt yok ama su harici madde bazlı yaşam formlarının var olduğunu savunan bilim çevreleri mevcut. Bizim neden su aradığımız ise pratik olarak kanıtlanmış bir yaşam imkanı sunan sistem olması. Yani biz su ile yaşıyorsak, su olan başka yerlerde de yaşam olması ihtimali vardır. Başka bir deyişle önce su olan mekanları inceliyoruz, kabasını alıyoruz :)
    Burak Gürbüz 30 Eylül 2015
    Su olmazsa çiğ köfte yapılamaz. Çiğ köftesiz bir hayata yaşam demiyor bilim adamları haklı olarak.
    Buradaki canlı formlarının ve ekolojik sistemin devamlılığı için ve tabi ki en çok da bizim yaşamamız için suya ihtiyaç var o yüzden arıyor olabilirler. Yine benciliz anlayacağınız.. :D
    Özge Yelek 01 Ekim 2015
    Yaşamın olabilmesi için maddeler, moleküller arası bağ yapımında kullanılabilecek ve aynı zamanda çözücü olabilecek katalizör bir sıvıya ihtiyaç var. Ancak bu şekilde farklı atomlardan molekülleri organik bileşikler haline getirebilrsiniz. "Su" evrende en bol bulunan, bir çok bileşiğin bünyesine girebilen, çıkabilen ve dünyamızın ısı koşullarında sıvı olarak kalabilen bir madde... Dünya benzeri yaşamlar için de doğal olarak temel vaz geçilmez. Yaşama bakarken de, buna bakılıyor. Ancak atmosfer şartlarının farklı olduğu ortamlarda mesela Titan'da sıvı amonyak olabilir. Oluşacak organik moleküllerde buna göre yapılanır. Önemli olan mevcut ısı koşullarında katalizör görevini yürütecek, sıvı formunda bolca bulunan bir madde olması.
    Burtay Mutlu 02 Ekim 2015
    Aslında bunun sebebi dünyadaki şartlara bağlı olarak bir yaşam oluşmuşsa ;benzer şartları taşıyan gezegenlerde yaşam bulunma olasılığı yüksektir. Yoksa illa ki bu şartlar dışında canlı oluşamaz diye bir kaide yok. Mesela NASA bi kaç yıl önce arsenikte yaşayan bakteri türü GFAJ-1'i keşfetmişti. Hatta uzay boşluğunda yaşayabilen omurgasız türü Water Bear , yâni su ayısı olarak da bilinen Tardigrad keşfedildi.Yani yaşam için illaki su ve oksijen olması şart değildir ama su ve oksijen bulunan ortamlarda canlılığa ulaşma ihtimali daha yüksektir.
    cuma tüylü 08 Ekim 2015