AŞAĞI !!!

Halil Brain 21 Eylül 2015
    1-Karamsarlık veya aydınlık gibi duyular genlerlemi aktarılır yoksa sonradanmı kazanılır?2- Sonradan kazanılır ise Dna yla rahat bir şekilde oyanayabileceğimiz kanıtlanmış olurmu? 3- Ve Rahat bir şekilde oynayabilirsek İnsanın görünen özellikler hemen değişmeye mi başlar?
    Halil Brain 21 Eylül 2015
    4-Atomların en küçük haline inip Atomu canlı ve cansız kılan merkezi bulursak ve canlı yı cansıza aktarsak veya tam tersini ne gibi değişiklikler olur?
    Şimdiden teşekkürler :)
    Halil Brain 21 Eylül 2015
    Sonradan kazanılan bir duyunun DNA'ya işlendiği kanısına nasıl vardınız? Ki eğer böyle olsa bir duyunun bir kere kazanılmış olması diğer nesillere DNA ile aktarılması için yeterli değil midir?
    gıdıklayantavuk 21 Eylül 2015
    DNA'lardaki değişim normal koşullarda çok yavaştır. Onlarca kuşak sürebilir. Üstelik her kuşakta değişen genin, döllenme aşamasında onarım görmemiş ya da baskın kalmış olması lazım. Ancak duygu durumlarımızı etkileyen, hormon salınımlarını salgılayan bezlerin, organların bilgisi sonraki kuşaklara aktarılabilir. Yani melankoliye sebep olan hormon düzeyleri ya da şizofreniye gibi, miras kalıyor olabilir. Genetik yatkınlık oluşabilir yani. Ama çoğu ruh durumu sonradan öğrenilen kültürel - sosyal benimsemeler olduğu için kesinlik düzeyi düşük. (ABD'de suçlular üzerini yapılan bir araştırmadan aklımda kalanlara göre yazıyorum) . Yine de mesela, yüzlerce kuşktır derin sularda inci avcılığı yapan polinezyalı yerlilerin, 2-3 kuşaktır kent yaşamına adapte olan torunlarında bile göz mercekleri, su altında normal insana göre %10 civarı daha net görecek şekilde bombeli oluyormuş. (Bu da eski bir bilim ve tenoloji dergisirden, ilgimi çektiği için aklımda kaldı) . Belki DNA'lar ile değil ama RNA'lar ile bir kısım bilgi iletiliyor olabilir. Yumurtanın döllenmesi esnasında DNA zincirlerini şeker ve fosfat molekülleri farklı bağlanıyor olabilir. (?) Bu da bir varsayımdır. Doğru diyemem.
    Burtay Mutlu 21 Eylül 2015
    DNA ile oynamak bence yurt dışından getirilen yüksek verimli hibrit tohumlara benzer. Seçenekleri ve alternatif çözümleri daralttığı için, ilk kuşak ne kadar verimli olursa olsun, sonraki kuşaklarda verimsizlik ve değişimlere karşı zayıf olur (sadece belli koşullara karşı uzmanlaşmadan dolayı). Her kuşağın tekrar tekrar düzenlenmesi (türün devamı için) şart olacak. Eğer oynanırsa, evet ilk kuşakta görülür hemen, ama bundan sonra sürekli oynamak ve daha iyi gen varyasyonları üretmek gerekecek. Genetikçiler bu konuda ne düşüyor ?
    Burtay Mutlu 21 Eylül 2015
    Daha önce başka bir tartışmadan alıntım: Canlı ile cansız arasırdaki temel fark bence, dışarıdan gelen bilgiyi işleyip, adaptasyon yapabilen sistemler canlıdır.
    Burtay Mutlu 21 Eylül 2015
    Dna da herhangi bir anomaliye sebep olmak icin aslinda atlatilmasi gereken bircok adim var,cunku dna eslesmesinden protein sentezine kadar bircok adimda proofreadingler, kes yapistir gibi isleyen onarim mekanizmalari adini sayamayacagim bircok kontrol asamalari mevcut, bahsettigin durumlar gerek norotransmirter gerek stress hormonlarinin uyarilmasi sonucu verilen tepkiler aslinda sadece bu stress etkenine uzun sureli maruz kalmanin direkt dna daki yapiyi etkileyecegini dusunmuyorum cunku her bir tepkide aslinda bir yapim etkilesim ve yikim mekanizmasina sahip, fikrimce bu adimlardan birinde sorun varsa kiside kroniklesen bir durum soz konusu olur ki bu da zaten hastalik olarak adlandirilabilir ve bu kusutun sebebi de zaten genetik yonden yeterince darbe almis zaten sglikli islemeyen mekanizma sonucu olusuyor, yani mesela hepimizde onlarca mutasyon meydana geliyor her an ama hepimiz kanser olmuyoruz bunu icin belli yerlerde daha fazla kusura ve cevresel etkenlerin olumsuz anlamda daha cok etkilemesi gerek, ve zaten de
    H.D 21 Eylül 2015
    genetik boyutta kusurlara sahip kisi buna en basindan beri sahiptir, cevredende yeterli baski ve stressi gorunce durum kacinilmaz gibidir, ancak genetik temelli sorunu olmayan kisilerin karamsarliga dusmesi durumgibi psikolojik etkilerin sadece vucudun verdigi bi tepki olrak dusunuyorum
    H.D 21 Eylül 2015
    genetik olarak kusurlu haldeki kisi buna kalitsal yoldan sahiptir, ancak yine cevresel etkenlerin tetiklemesi onemli bir nokta
    H.D 21 Eylül 2015
    Ornegin dedigin karamsarlik hali sadece duzenli beslenmeme ve uykusuzluk gibi etkenlerle bile olusabilir,serotonin dopamin dusuklugu, aksine fazlaligi da asiri ozguven kaynakli hallere sepeb olabilir illa bu kisinin atiyorum dopamin reseptorunde soyle bir bozukluk var bu da su genlerin etkisi altinda sorun genetik diye bir duruma gerek yok
    H.D 21 Eylül 2015
    4-... atomu canli ve cansiz kilan merkez..., canliliktan kastini aciklar misin?