einstein bir balon

ilhan arıcı 11 yıl önce 3
0

Hocam yapmayın bunu lütfen.

Sefa Tak 10 yıl önce 0
0

1. 1905\'den önce atom kimya denklemlerini kolaylaştıran oldukça tartışmalı bir fikirdi. Enstein\'ın makalesi nasıl fiziksel olarak gözlemlenebileceğini gösterdikten sonra gözlendi ve fiziğe dahil oldu. 2. Aynı yıl foto-elektrik olay Einstein tarafından açıklandı. Ve bu açıklama da kuanta kelimesi kullanıldı (Kuantum fiziğndeki). Ayrıca ışık kuantası foton olarak isimlendirildi. 3. Özel izafiyet teorisi hakkında bilinen tek şey Maxwell ve Newton teorilerinin birbiriyle uyumsuz olmasıydı. Einstein\'ın yanında özel göreliliğin ikinci büyük ismi Poincare bile 1905 öncesi bu uyumsuzluğu açıklayamıyordu. 1905\'de ilk tam açıklama Einstein\'dan geldi. 4. Minkowsi geometrisi, Einstein tarafından kullanılmadan önce matemetiksel olarak tutarlı geometrilerden biriydi ama kimse fiziksel dünyada bir karşılığı olduğunu düşünmüyordu. (Örümcek Adam, eğer film boyunca uçmazsa kendi içinde tutarlı olabilir ve bir örümcek adam düşünülebilir. Ama gerçek hayatta bir örümcek adam bulmak bambaşka birşeydir.) 5. Sınama sonucu Einstein\'ın düşündüğü gibi çıkmasa da Kuantum Teorisi\'nin nasıl sınayabileceğimizi iki arkadaşıyla gösteren Einstein\'dır. Şu anda kuantum mekaniğinin temel ispatı bu deneydir (EPR paradoksu, Bell deneyi) Bilim tarihinde her bilimadamı kendinden önceki bilimadamların omzuna çıkar ve birikimlerinden yararlanır. Ama 20. yüzyılda bu kadar farklı konuda bu kadar çok katkı yapmış bilimadamı bir ya da ikidir.

Ceyhun Cakar 10 yıl önce 0