Matematik ile fizik arasındaki ilişki en net ve öz ifadesiyle nasıldır?

Birumut Varcan 13 Eylül 2015
    Matematik bir kalem fizik ise kalemi kullanan insandır.
    Halil Brain 13 Eylül 2015
    Matematik bir dil ve anlatımdır. Her olasılığa açıktır. Bu nedenle evrenseldir. Fizik ise uygulamalıdır. Yapılan uygulamaları anlamak ve anlatmak için matematik kullanılır. Fizik olmasada matematik olur ama matematik yok ise fizik sadece varsayımlardan oluşmuş efsaneler yığını olur. Çoğu fizikçi hoşlanmasa da doğru olan bu. İspatı; Varsayımınızı matematiksel olarak ispatlayamadığınız sürece geçerliliği yoktur. (Yoksa yanlış mı düşünüyorum ?) Aralarındaki ilişkiyide bu şekilde ele alıyorum...
    Burtay Mutlu 14 Eylül 2015
    Fizik evrenin varlığı ile beraber var olan kanunların ifadesi mi? Bu ifade matematikle mi mümkün olabiliyor? Matematik bu kanunları ifade etmemizde tam olarak yeterli oluyor mu? Yoksa fizikle ilgili kanunları ortaya çıkarmada matematik tek başına yeterli kalmıyor mu? Matematik haricinde fiziğin bütün bilinmeyenlerini ortaya koyabilecek en az matematik kadar önemli bir bilim alanı daha olabilir mi keşfedilemeyen?
    Birumut Varcan 14 Eylül 2015
    BENCE: Plankt sabitinin farklı olduğu veya C'nin değerinin farklı olduğu bir evrende tüm fizik kanunları farklı olurdu. Matematik bunları da gene aynı şekilde kanunlaşltırmaya yarardı. Sonuç, sonsuz olasılık için sonsuz cevap üretme ve anlatma kapasitesine bir tek matematik sahip. Çünkü matematik bir kurallar yığını değil, kuralları ve neden-sonuç ilişkilerini anlatan bir dildir. Kavramların ortak dile dökülmesidir. :-) Fizik bize yaşamımızı ilgilendiren şeyleri, aralarındaki ilişkileri ve bağıntıları açıklar. Varoluşumuzu anlamlandırır. Matematikten farklı olarak, doğaya başat olmada soyut silahımızdır. İnşallah o eski antik; fizik mi?, matematik mi? öncelikli tartışması alevlenmez :-) İkisinin önemi ve yeri ayrı ama karıştıranlar çok... :-)
    Burtay Mutlu 14 Eylül 2015
    Bence fizik bildigimiz algilayabildigimiz cevrenin matematigidir
    H.D 14 Eylül 2015
    Halil Brain ve H.D çok güzel bir şekilde ifade etmişler. Bugün de fizikistteki bir makalede matematik ve fizik arasındaki ilişkiden şöyle bahsediyordu:
    Birumut Varcan 14 Eylül 2015
    Halil Brain ve H.D net ve öz bir ifadeyle açıklama yapmışlar! Bugün fizikistteki bir haberde de Matematik ve Fizik arasındaki ilişkiden şu şekilde bahsediliyordu: BİZİ FİZİK YASALARININ SIRRINA GÖTÜREN YOL, BİLGİ TAŞLARINI TEK TEK SIRAYLA YERİNE KOYARAK VE MATEMATİK İLE BU TAŞLARI BİRBİRİNE YAPIŞTIRARAK ULAŞILABİLEN MEŞAKKATLİ BİR YOLDUR. BU TAŞLARDAN BİRİNİN BİLE ZAMANINDA YERİNE GEREKTİĞİ ŞEKİLDE KONULMAMASI FİZİK YASALARINI ANLAMAMIZI KISMEN VEYA TAMAMEN ENGELLEYEBİLİR.
    Matematik, Fiziğin aracıdır.
    Mesut Can 15 Eylül 2015
    Fizik sadece bilip algılayabildiğimiz çevrenin dışında da algılayamadığımız şeylerin de matematiği değil midir?
    Birumut Varcan 16 Eylül 2015