0

Şimdi öncelikle atomda şu ana kadar yapılmış deneysel ve kuramsal fizikçilerin hassas ölçümleri sayesinde 4 temel olmazsa olmaz kuvvetin mevcut olduğu bilimsel olarak ispatlanmıştır.Bu 4 temel kuvvetler yasasına göre uzayda(boşlukta) bir maddenin bütünlüğünün sağlanabilmesi için kuarklar arasındaki güçlü kuvvet proton-nötronlar arasında ki zayıf kuvvet,elektronlar ile protonlar arasında ki elektromanyetik kuvvetler (elektromanyetizma) ve en küçük kuvvetlerden olan yer çekimsel ya da itimsel (tam bilinmiyor) kuvvettir.Burada sizin sorunuza göre elektromanyetik kuvvetleri açıklayalım.Atomda elektronlar ile proton-nötronlar arasında devasa boşluk vardır.Ve bizler biliyoruz ki ayrı kutuplar birbirini çeker ama elektronlar(-) ile protonlar(+) arasında çekim kuvveti bulunmuyor işte burada hemen elektromanyetik etkileşimlerin gücü devreye giriyor.Buna göre elektronların hızlı hareketlerinden dolayı kaynaklanan merkez kaç kuvvetler bütünlüğü ile bir de aralarında ki elektromanyetik kuvvetlerin etkileşimlerinin toplamı (+) ile (-) kuvvetlerin etkileşimleriyle dengeleniyor.Ve bu denge öyle bir hassas denge ki herhangi bir değişimde bile diğer temel kuvvetler etkiler ve tüm maddenin alt yapısının yok olmasına neden olur. İşte burada elektro manyetik ile merkez kaç kuvvetlerinin yapmış olduğu iş kutuplar farkı çekimsel kuvvetin yaptığı işle dengeleniyor işte bu entropi yasasını kapsayan toplamlarının 0 ettiği birer enerjinin korunumu yasasıdır.Elektronların çekirdek etrafında dönmesini sağlayan enerji böyle dengelenir.Atomların ömrü kavramında çekirdek yapılarının kararsız yapıda bulunan periyodik cetvelde atom numarası 83 den sonra ki agır elementlere baktığımızda hepsinin ömrünü tamamlamak için birer ışıma yaptığını görüyoruz.Şu an evren karanlık enerjinin sayesinde genişliyorsa gün gelecek ki milyarlarca yıl sonra bu genişleme artık atomların temel parçacıklarına kadar etkileyen bir enerji olacaktır işte o zaman bizim evrenimiz hiç bir madde bütünlüğünün olmadığı radyasyon çöplüğüne dönecektir işte atomların ölümü...

Gökhan Hasdemir 8 yıl önce 0