en son bildiğim kadarıyla bilim adamları En aZ 11 BOYuTun olduğundan bahsediyor, şahsen 4. boyutu bile algılamakta zorlandığımı da ifade ederek diğerleri ne ve neye dayanarak varlığından bahsediyorlar :) ??

H.D 11 Eylül 2015
    Bora Yumuşak 12 Eylül 2015
    Matematiksel sonuç. Özellikle sicim teorisi ile hesaplamalarda, ancak 10 ve 11 boyutlu bir evrene ait hesaplamalarla anlamlı sonuçlar üretmesiyle... Einstein'ın formüllerine bir boyut daha eklenince ortaya çıkan sonucu örnek alabilirsiniz. Gerçekten ilgi duyduğunuz bir konu ise, okumaktan zevk alacaksınız... Bu sitenin makaleler kısmında araştırırsanız, görürsünüz :-)
    Burtay Mutlu 13 Eylül 2015
    Burtay Mutlu 13 Eylül 2015
    teşekkr ederim
    H.D 13 Eylül 2015
    Bence hayatımız boyunca tam anlamıyla çözemediğimiz her şey birer boyuttan oluşuyor.Örn;Zaman sezyum atomunun 9 192 631 770 defa titreşmesiyle 1 saniye oluşur.Evet bunu biliyoruz ama zamanı tam anlamıyla kullanamıyor ve yönetemiyoruz.Bilinçaltımızı kontrol edemiyoruz.Ruh umuzu kontrol edemiyoruz.Bunu gibi tam anlamıyla yararlanamadığımız kullanamadığımız şeyler bence bir boyut.Bilim insanları da bu gibi görüşler üzerinden teoriler üreterek yola çıkarlar ve iş orda Matematik ve Kuantum Mekaniğini ve arkadaşlarını çağırır.Böylecede bilimsel bir teori olur. :)
    Halil Brain 13 Eylül 2015
    Enerjinin veya türevlerinin (madde, dalga) hareket edebildiği veya edebileceği alanlara/yönlere/yollara boyut denir diye biliyorum, düşünüyorum. Göremediğimiz boyutlar, kıvrık yani çok küçük veya tekrar olan alanlar (çember benzeri gibi). Matematiksel olarak önümüze çıkanlar bunlar. Bunun dışındaki bakışlar, boyuta metafiziksel anlamlar katıyor. Daha çok farkında olmadığımız farklı bir evreni görmek gibi... Oysa tüm boyutlarla farkında olsakta, olmasakta zaten içiçeyiz. Tek sorunumuz, fiziksel algılarımızın belli frekans aralığındaki ses, ışık, basınç gibi dış uyaranlara açık olması, diğerlerinin algı eşiğinin dışınnda olması. Bu bakış ile, eğer angstrom ölçeğinde dokunsaydık, mor ötesi düzeyinde görseydik ya da radyo dalgalarını, vs. çok nadir bir dünya ve evren algımız olurdu. Ama bunlar fiziğin ve matematiğin konusu olan boyutlar olmazdı. En fazla hayata bakışta yeni bir boyut olurlardı.
    Burtay Mutlu 14 Eylül 2015
    bu boyutlar farklı teorilerde farklı sayıda karşımıza çıkar.teknik açıdan ispatlanmaları zaten mümkün olmayan bu teorilerin matematiksel açıdan ispatları da henüz ortaya çıkmamıştır.son olarak şunu belirtiyim bahsedilen teorilerin tamamında 4 asal boyutun formasyonları ile oluşan ek boyutlarır bunlar.
    cuma tüylü 17 Eylül 2015