Şimdi, karadelik eğer uzayda bir delik açıyorsa ve içine uzay dahil herşeyi çekiyorsa, bu deliğin bir de çıkış noktası varsa bizim evrenimiz de bir kaledeliğin püskürttüğü maddelerden oluşmuş olabilir mi? Bu durumda büyük patlama sonrası oluşan püskürme uzayın genişlemesi gibi şeylere de inceden bir cevap olabilir mi? Üstüne üstlük bu durumda her karadelik yeni bir evren oluşturuyor olabilir mi?

zihni ates 03 Eylül 2015
    abdülsamed dönmez 03 Eylül 2015
    Öncelikle karadeliklerin uzayda delik açtığını pek sanmıyorum. Öyle olsaydı, ya evrende ciddi bir ölçülebilir kütle-enerji kaybı olurdu ya da bir yerlerden sebepsiz fışkıran maddeler görürdük... İkincisi, evrenin dokusunun bir "zar sicim" olduğunu varsaymak şartıyla, karadelikler, başka evrenlerin oluşumuna neden olabilir. Bu konuda benzer bakış açısındaki düşünce deneyimin linki, ( http://bit.ly/1CBWtMr ) Üçüncüsü, evrenimizin bir karadeliğin iç yüzeyi olabileceğine dair bir teori okumuştum. Bir çok yönden de tutarlı olsa da, evrenin genişlemesi değil, daralması, zaman akışının yavaşlaması konusunda ciddi sıkıntıları vardı. Sonra ne aşamaya geldi bilmiyorum...
    Burtay Mutlu 04 Eylül 2015
    son çıkan teorilere göre akdelik yani çıkış noktası yok içinde saklayıp püskürtüyor karadelikler yada ışıma yaparak radyasyon salınımı yaparak saçılıyor etrafa
    Kıvanç 14 Ocak 2016
    Karadelik ile ilgili bir tekillik söz konusu. Yani şu an 3+1 boyut karadeliğin dibine doğru yaklaştıkça 1 e iniyor.Ki bu durum kuantum fiziğiyle çok daha iyi açıklanabilir. Belki de karadeliğin içine giren tüm maddeler bir şekilde değişerek karanlık madde ve ya karanlık enerjiye dönüşüyor. abdülsamed dönmez in dediği gibi bir araştırma yöntemi bulunmalı ki daha güneşten sonra en yakın yıldıza gidebilecek bir aracımız bile yok.
    Okan Aytimur 28 Mart 2016