Sıvılar yada bazı sıvılar ( su gibi) Şekli küre olabilirmi ?

Kıvanç 25 Ağustos 2015
    su damlalarını görüyorum hep küre halindeler akışkanlığı su gibi olan sıvılar atom gibi yuvarlak veya küre gibi olabilir mi ?
    Kıvanç 25 Ağustos 2015
    Sıvıların şekli yoktur. Onlara yuvarlak şeklini kütleçekim kuvveti verir. Kütleçekim her maddeyi küre şeklinde yapmaya çalışır çünkü kuvvet maddelerin merkezine doğrudur. Fakat maddeler buna farklı oranlarda direnç gösterirler. Örneğin bir demir çubuğu uzaya bırakırsan küre şeklini almaz; çünkü kütleçekim kuvveti demiri bükebilecek kadar güçlü değildir. Fakat bir su damlasını uzaya bırakırsan anında yusyuvarlak olur. Buradan yola çıkarak diyebiliriz ki hiçbir sıvının şekli küre değildir, bu şekilleri almalarının sebebi kütleçekim kuvvetidir.
    Su damlalarının küre halinde olmasının sebebi su molekülleri arası çekim kuvvetinin yüksek olmasından dolayıdır. Kütle çekimi farklı bir konudur.
    Mehmet Ali 26 Ağustos 2015
    Sıvılar Kendinden daha yoğun bir sıvıyla damla damla etkileşime girdiğinde veya yerçekimi ortamına mahrum veya maruz bırakılırsa sıvı küre biçimini alır.
    Mehmet Gültekin 26 Ağustos 2015
    Eğer tam hareketsizlik döngüsüne girerse şekli küre olabilir.
    İsmail Sevgi 27 Ağustos 2015
    Burtay Mutlu 27 Ağustos 2015
    Sıvıların yer çekimsiz(!) ortamda bulunduğunda en kararlı geometrisi Küredir. Bu şekildeyken yüzey gerilimleri, yüzeyin her noktasında aynı olabilmektedir. Fakat diğer geometrik şekildeki sıvılarda yüzey gerilimleri farklı farklı olacağından dengede kalamazlar ve sürekli şekil değiştirirler.
    Görkem Seven 27 Ağustos 2015
    "su damlalarını görüyorum hep küre halindeler " bunu görmenin amacı kohezyon dur yani molekül çekim kuvveti demektir.
    Can Çalışkan 29 Ağustos 2015