hızla geri ödediğin müddetçe hiçlikten enerji ödünç alabilirsin.cümlesi ne anlama geliyor belirsizlik ilkesiyle mi alakası var?

kardelen yılmaz 22 Ağustos 2015
    Evet belirsizlik ilkesi ile ilgilidir bu durum. Nasil ki konum ve momentum arasinda boyle bir iliski varsa benzer sekilde zaman ve enerji arasinda da gecerlidir. Ayrica enerjiyi hiclikten degil vakumdan odunc aliyorsunuz. Hiclik ile vakum ayni sey degildir (en azindan kavramsal olarak ayni sey degildir).
    Vural Arı 22 Ağustos 2015
    evet evet şimdi anladım toriçelli borusundaki boşluk biranda hiçliğe sahip oluyor ama sonra tekrar hiçlik yok oluyor değil mi?
    kardelen yılmaz 22 Ağustos 2015
    aslında kuantum dalgalanmayla alakalıdır hiçlikten enerji çıkması.kuantum dalgalanma kısaca şu:evren mutlak hiçlikteyken yokluktan nedensizce yarım foton enerjiye sahip bir sanal parçacık 10 üzeri eksi 21 saniye hüküm sürdükten sonra normalde yokolması gerekirken kuantum tünelleme yoluyla yokolmayarak varlığı oluşturuyor ve evrenimiz oluşuyor aslında evren hiçlikten ama nedensiz ortaya çıkmış gibi görünüyor. burda bakmamız gereken sanal parcacığın neden yokolmayıp varlığı seçtiği.bu da evrenin sırrı zaten.
    seçilmiş sperm 23 Ağustos 2015
    evet zaten kuantum olasılıklar üzerine kurulmuş.Kuantumu tam olarak çözmemiz uzun zaman alacaktır bence
    kardelen yılmaz 23 Ağustos 2015
    Eğer yaşadığınız bölgede iç hatlar vapurları varsa, geminin yanından ve arkasından deniz yüzeyini gözlemleyip, notlar alınız. En az 1 hafta.Titreşimleri, dalgaları ve kuvvetleri... 2 boyut üzerinden bir fikiniz olacak bence...
    Burtay Mutlu 23 Ağustos 2015
    yok maalesef Çorum un şartlarına göre bir gözlem bana yardımcı olabilir
    kardelen yılmaz 23 Ağustos 2015
    Yarıya kadar su dolu sbir leğenin dış yanlarına elektrik motoru iliştirin, Hatta bulursanız bir cep tlf titreşim motoru. Farklı varyasyolarda çalşözleyiırıp g
    Burtay Mutlu 24 Ağustos 2015
    Yarıya kadar su dolu sbir leğenin dış yanlarına 3-4 elektrik motoru iliştirin, Hatta bulursanız bir cep tlf titreşim motoru. Farklı varyasyonlarda çalıştırıp gözleyebilirsiniz, Yoğunluk farkları için sıvı yağ damlaları, tanecikler için ambalaj köpük tanecikleri kullunubilirsiniz. Her denemede şartları ve sonuçları not alabilirsiniz. Deniz ortamına göre daha kontrollu olsa da kuantum alanı ve hareketleri için bir fikir oluşturur sanırım.
    Burtay Mutlu 24 Ağustos 2015
    Seçilmiş sperm, eğer evren sebepsiz yere yokluktan var oluyorsa, neden tekrar yeni evrenler oluşmuyor?
    Görkem Seven 28 Ağustos 2015
    tekrar yeni evrenlerin oluşmadığını nereden biliyorsun?
    kardelen yılmaz 29 Ağustos 2015