0

Evet mikroskobik dünyada bölme işlemi planck sabiti ölçeğine kadar yapılabilir. Zaten kuantum teorisi de bu ölçeğin altında bölme işleminin mümkün olamayacağını söylemektedir.Ancak bu yaklaşım mutlak bir sonuç olarak düşünülmemelidir. Zenon matematiksel soyut nesneler üzerinde çalıştığı için Zenon'un sonlu uzay bölgesinde bölme işlemi yapabilmek için fiziksel bir araca ihtiyacı yoktur. Ya da uzayın kuantize edilmiş olması gibi bir engelle karşılaşmaz. İşte matematiksel dünyada nesneler soyut olarak düşünüldüğü için bu işlem yapılabilir. Ama fiziksel dünyada işler bu şekilde yürümez. Nedeni ise fiziksel nesneleri bölmek için o nsesneleri bölebileceğimiz araçlara ihtiyaç duyarız. Sonsuz bölme işlemini yapabilecek araçlar var olmadığı için zaten bu mümkün olamaz. Sadece araçlar değil kuantum teorisine göre nesnelerin kuantumlu yapısıda bu işlemi yapabilme ihtimalimizin önündeki en büyük engeldir. Matematik dünyasnda bu tür engeller olmadığı için bilim insanları matematiği sadece bu tarz olayları açıklamak amacıyla soyut bir dil olarak kullandıkları için Zenon paradoksunu çözmek amacıyla uzay kuantize oldugu için sonsuz bölme işlemi yapılamaz ya dazenon paradoksuna bakarak uzayın sonsuza kadar bölünemeyeceği varsayımında bulunabiliriz tarzı çıkarımlar yanlıştır. Matematik bir dildir ve soyuttur bu yüzden fizksel dünyadaki somut nesnelerle bağdaştırılarak yapılan bu tarz çıkarımların zenon paradoksuyla bir ilgisi yoktur. Kısacası matematik ve fizik bu konuda birbiriyle çelişmiyor bence

0

Evet mikroskobik dünyada bölme işlemi planck sabiti ölçeğine kadar yapılabilir. Zaten kuantum teorisi de bu ölçeğin altında bölme işleminin mümkün olamayacağını söylemektedir.Ancak bu yaklaşım mutlak bir sonuç olarak düşünülmemelidir. Zenon matematiksel soyut nesneler üzerinde çalıştığı için Zenon'un sonlu uzay bölgesinde bölme işlemi yapabilmek için fiziksel bir araca ihtiyacı yoktur. Ya da uzayın kuantize edilmiş olması gibi bir engelle karşılaşmaz. İşte matematiksel dünyada nesneler soyut olarak düşünüldüğü için bu işlem yapılabilir. Ama fiziksel dünyada işler bu şekilde yürümez. Nedeni ise fiziksel nesneleri bölmek için o nsesneleri bölebileceğimiz araçlara ihtiyaç duyarız. Sonsuz bölme işlemini yapabilecek araçlar var olmadığı için zaten bu mümkün olamaz. Sadece araçlar değil kuantum teorisine göre nesnelerin kuantumlu yapısıda bu işlemi yapabilme ihtimalimizin önündeki en büyük engeldir. Matematik dünyasında bu tür engeller olmadığı için bilim için Zenon paradoksunu çözmek amacıyla "uzay kuantize oldugu için sonsuz bölme işlemi yapılamaz "ya da "zenon paradoksuna bakarak uzayın sonsuza kadar bölünemeyeceği varsayımında bulunabiliriz" tarzı çıkarımlar yanlıştır. Matematik bir dildir ve soyuttur bu yüzden fiziksel dünyadaki somut nesnelerle bağdaştırılarak yapılan bu tarz çıkarımların zenon paradoksuyla bir ilgisi yoktur. Kısacası matematik ve fizik bu konuda birbiriyle çelişmiyor bence

0

Evet mikroskobik dünyada bölme işlemi planck sabiti ölçeğine kadar yapılabilir. Zaten kuantum teorisi de bu ölçeğin altında bölme işleminin mümkün olamayacağını söylemektedir.Ancak bu yaklaşım mutlak bir sonuç olarak düşünülmemelidir. Zenon matematiksel soyut nesneler üzerinde çalıştığı için Zenon'un sonlu uzay bölgesinde bölme işlemi yapabilmek için fiziksel bir araca ihtiyacı yoktur. Ya da uzayın kuantize edilmiş olması gibi bir engelle karşılaşmaz. İşte matematiksel dünyada nesneler soyut olarak düşünüldüğü için bu işlem yapılabilir. Ama fiziksel dünyada işler bu şekilde yürümez. Nedeni ise fiziksel nesneleri bölmek için o nsesneleri bölebileceğimiz araçlara ihtiyaç duyarız. Sonsuz bölme işlemini yapabilecek araçlar var olmadığı için zaten bu mümkün olamaz. Sadece araçlar değil kuantum teorisine göre nesnelerin kuantumlu yapısıda bu işlemi yapabilme ihtimalimizin önündeki en büyük engeldir. Matematik dünyasında bu tür engeller olmadığı için için Zenon paradoksunu çözmek amacıyla "uzay kuantize oldugu için sonsuz bölme işlemi yapılamaz "ya da "zenon paradoksuna bakarak uzayın sonsuza kadar bölünemeyeceği varsayımında bulunabiliriz" tarzı çıkarımlar yanlıştır. Matematik bir dildir ve soyuttur bu yüzden fiziksel dünyadaki somut nesnelerle bağdaştırılarak yapılan bu tarz çıkarımların zenon paradoksuyla bir ilgisi yoktur. Kısacası matematik ve fizik bu konuda birbiriyle çelişmiyor bence