Gelecek 20 yıllık süreçte bilgisayar teknolojisi ne kadar gelişebilir? Quantum bilgisayarların zor hesaplamaları kolaylıkla çözebileceğini biliyoruz, klasik bilgisayarların yerini alamayacağı doğru mu ?

Berkan Bağdatlı 18 Ağustos 2015
    kuantum bilgisayar kubitleri sıfır yada bir şeklinede çalışıp çok daha hızlı çalışacak ve hem sıfır hem bir olma özelliği
    kuantum bilgisayar kubitleri
    mimiuzay 18 Ağustos 2015
    kuantum bilgisayarda kübitler bir veya sıfır değerinde olabilir.bitler hem sıfır hem bir olabilir.inanılmaz hesaplamar için muhteşem hız sağlayabilir.
    mimiuzay 18 Ağustos 2015
    Yapılacak işlem az olduğunda normal bilgisayar daha güçlü ancak işlem sayısı arttıkça kuantum bilgisayar daha hızlı hale geliyor. Kuantum bilgisayarların önündeki en büyük engeller donanım yetersizliği (uygun transistörlerin geliştirilip üretilmesi) ve kuantum bilgisayarından ulaşılanın sonuç değil muhtamel sonuç olması (süperpozisyon dolayısıyla). Ayrıca programın işleyişinin de değişmesi gerekiyor. Okuduğum bir makalede günlük hayatta kısa dönemle kullanımının yaygınlaşması beklenmese de bankacılıkta ve devletler arası kodlama oluşturma/çözümü, bilgisayar korsanlığı gibi yerlerde kullanılabilirliğinin yaygınlaşması bekleniyor.
    Kamil Kuzu 18 Ağustos 2015
    Bu saatten sonra insanların her türlü teknolojiye ayak uydurabileceğini düşünüyorum.Alt yapıdaki çocuklar teknolojiyle büyüdü.Karşılaşacakları quantum bilgisayarın onlara çok farklı geleceğini düşünmüyorum.O yüzden kesinlikle klasik bilgisayarların yerini alabilirler.
    Fırat Aydın 19 Ağustos 2015
    zaten şuan bile hep daha küçük daha küçük elemanların inşaası yapılıyor. Kuantum bilgisayarların da geleceği çok açık
    Ahmet Ayaz 19 Ağustos 2015
    Günümüzde bir oda büyüklüğündeki kuantum bilgisayarlar ancak bir hesap makinasının yapabileceği küçük hesaplamaları yapabiliyorlar. Yani bildiğimiz bilgisayarlar gibi çalışan herhangi bir kuantum bilgisayarı henüz yok. Kuantum bilgisayarların geliştirilmesi uzun bir zamana ihtiyaç var.
    Mehmet Ali 19 Ağustos 2015
    Aslında bütün teknolojiler illa bir yerde diğer bilim dallarıyla(matematik,Fizik,Kimya,Biyoloji,,) gibi Temel bilim ile birleşiyor. Bu yüzden Diğer bilim dalları ne kadar gelişirse teknoloji de okadar gelişmiş oluyor. Bir bilim dalının sürekli gelişmesi tek başına mümkün durmuyor. İlla ki diğer Temel bilimlere ihtiyaç duyuyor. Sonuç olarak:diğer bilimler ne kadar gelişirse Bilgisayar teknolojiside okadar gelişicektir.
    Kabuto 23 Ağustos 2015
    Aslında bütün teknolojiler illa bir yerde diğer bilim dallarıyla(matematik,Fizik,Kimya,Biyoloji,,) gibi temel bilim ile birleşiyor. Bu yüzden diğer bilim dalları ne kadar gelişirse teknoloji de okadar gelişmiş oluyor. Bir bilim dalının sürekli gelişmesi tek başına mümkün durmuyor. İlla ki diğer temel bilimlere ihtiyaç duyuyor. Sonuç olarak:diğer bilimler ne kadar gelişirse bilgisayar teknolojiside okadar gelişicektir. Klasik bilgisayarların yerini ala bilmesi için sanırım daha çok gelişmesi gerekiyor.Günün birinde yerini alabilir. Bunun için eve uyacak şartlarının olması gerekir.
    Kabuto 23 Ağustos 2015