ışık bilindiği üzre saf enerjidir ve kütlesi yoktur. ama kütle çekim kuvvetinden etkilenir, dev yıldızların ahengine katılabilir, obur kara deliklere meze olabilir. peki ışığın kütlesi yoksa bunlar nasıl oluyor ? ışık kütleli midir, yoksa kütle çekimi sadece kütleli cisimler için geçerli olmayabilir mi?

sehmus 16 Ağustos 2015
    Işık hem enerji hem de parçacık özelliği gösterir, bu parçacıkların adı da fotondur.Işık saf enerji değildir, fotonların çok ufak da olsa bir kütlesi vardır. Çift yarık deneyine bir göz atmalısın
    Berk Çelik 17 Ağustos 2015
    Işığın, yani fotonların kütlesi yoktur. Kütleli cisimler kütlesiz cisimleri de çekerler. Dolayısıyla güneş, diğer yıldızlar ve karadelikler gibi büyük kütleli gök cisimleri kütlesiz olan ışığı çekebilirler. Sen de kütlenle çekim yaratırsın fakat bu o kadar küçük bir orandadır ki ışığın doğrultusuna etki etmez.
    Mehmet Ali 17 Ağustos 2015
    dostum fotonun kütlesi yoktur yanılıyorsun
    sehmus 17 Ağustos 2015
    fotonun kütlesi vardır basit bi araştırmayla bulabilirsiniz
    Mustafa ÜSLÜ 18 Ağustos 2015
    http://www.fizikist.com/beyin-firtinasi/2904/ aynısı benimde aklıma takılmıştı
    tunahan teker 19 Ağustos 2015
    Uzayzamanda hareket eden her şey kütleçekiminden etkilenir. Kütlesi olsun yada olmasın. Kütleçekim, uzayzaman dokusundaki bükülmedir ve bu doğrultuda hareket eden her nesne bu bükülmeden etkilenir.
    ışığın kütlesi yok ama kinetik enerjisi ve momentumu var.bu nedenle kütle çekimden etkileniyor.mesela ışık düştüğü yüzeye kütle kazandırır.
    seçilmiş sperm 21 Ağustos 2015