Anti madde nerede ?

Seden Özdemir 8 yıl önce 12
0

anti madde yani karşı madde her yerde

Sarp Serttürk 8 yıl önce 0

Elektron, anti maddedir.

Ali Uçar 8 yıl önce 0
0

Elektron anti madde değildir. Pozitron anti maddedir. Anti madde karşıt elektrik yükünden oluşmuyor. Pozitronun elektrik yüküde (+) pozitif . Bu onun (+) yüklü bir proton ile bir araya geldiğinde ( eğer aralarındaki elektromanyetik itmeyi aşabilirlerse) birbirlerini kütleleri oranında sönümlemeyecekleri gerçeğini değiştirmiyor. Anti madde, maddenin, kütlenin karşıtı bir nesne... Sanırım bu maddenin alt ve temel parçacıklarının spinleri ile alakalı bir durum (varsayım). Anti maddenin spini ters yönde olmalı. Ancak bu şekilde diğer tüm özellikler aynı iken birbirlerini sönümleyebiliyorlar. Ayrıca açığa çıkan enerji konusunda şüphelerim var. Matematiksel rakam olarak büyük rakamlar ifade etse de, önemli bir kısmı spinini kaybetmiş, tekillik düzeyindeki enerji paketlerine dönüşebilir. Tekillik boyutundaki enerji de, sadece çok az bir kütle çekimi dışında hiç bir varlık göstermez. (O da evrenin genişlemesinden. Aksi halde, bu kütleçekimi bile farkedilmez.) Yani antimadde+madde'den çıkan enerjinin ne kadarı kullanılabilir şekilde olacak ? araştırılmalı. ................. Evrenimizde mevcut madde miktarıyla eş değerde anti madde olduğu düşünülüyor. Yani tüm evrene oranla %4 civarında da anti madde olmalı. Belki evrenin başka bir köşesinde gizli duruyor olabilir. Ya da mevcut maddenin yapısı içinde, zıtlığı sayesinde var olmuş olabilir. Bir ara proton içinde antimadde'ninde olduğunu okumuştum ama kaynağı hatırlamıyorum ve doğruluğunu bilmiyorum. Nerede olabileceği hakkında bir çok varsayım var.