Anti madde nerede ?

Seden Özdemir 05 Ağustos 2015
    yanlış bilmiyorsam eğer maddenin bulunduğu her yerde ama siz yinede bakın biraz
    tunahan teker 05 Ağustos 2015
    Anti maddeden oluşan galaksilerin varlığı teorik olarak mümkün. Büyük patlamanın kalıntısı olarak, maddeden oluşan galaksilerden çok çok uzağa konumlanmış olabilirler.
    James Bond 06 Ağustos 2015
    anti madde yani karşı madde her yerde
    Sarp Serttürk 06 Ağustos 2015
    anti madde yani karşı madde her yerde ve madde ile anti madde reaksiyona girer ise çok büyük bir enerji olur hatta 1 çay kaşığı kadar anti madde ile uzaya roket bile fırlatılır ama şu an bilim insanları çok çok az anti madde üretebildiler mikroskobik miktarda her şeyin anti maddesi vardır mesela nötrino anti nötrino.
    Sarp Serttürk 06 Ağustos 2015
    Elektron, anti maddedir.
    Ali Uçar 06 Ağustos 2015
    Elektron anti matdde değildir. Pozitron anti maddedir.
    Burtay Mutlu 07 Ağustos 2015
    Elektron anti matdde değildir. Pozitron anti maddedir. Anti madde karşıt elektrik yükünden oluşmuyor. Pozitronun elektrik yüküde (+) pozitif . Bu onun (+) yüklü bir proton ile bir araya geldiğinde ( eğer aralarındaki elektromanyetik itmeyi aşabilrlerse) birbirlerini kütleleri oranında sönümlemeyecekleri gerçeğini değiştirmiyor.
    Burtay Mutlu 07 Ağustos 2015
    Elektron anti matdde değildir. Pozitron anti maddedir. Anti madde karşıt elektrik yükünden oluşmuyor. Pozitronun elektrik yüküde (+) pozitif . Bu onun (+) yüklü bir proton ile bir araya geldiğinde ( eğer aralarındaki elektromanyetik itmeyi aşabilirlerse) birbirlerini kütleleri oranında sönümlemeyecekleri gerçeğini değiştirmiyor. Anti madde, maddenin, kütlenin karşıtı bir nesne... Sanırım bu maddenin alt ve temel parçacıklarının spinleri ile alaklı bir durum. Anti maddenin spini ters yönde olmalı. Ancak bu şekilde diğer tüm özellikler aynı iken birbirlerini sönümleyebiliyorlar. Ayrıca açığa çıkan enerji konusunda şüphelerim var. Matematiksel rakam olarak büyük rakamlar ifade etse de, önemli bir kısmı spinini kaybetmiş tekillik düzeyindeki enerji paketlerine dönüşebilir. Tekillik boyutundaki enerji de, sadece çok az bir kütle çekimi dışında hiç bir varlık göstermez. (O da evrenin genişlemesinden aksi halde bu kütleçekimi bile farkedilmez.) Yani antimadde+madde'den çıkan enerjinin ne kadarı kullanılabilir şekilde olacak, araştırılmalı.
    Burtay Mutlu 07 Ağustos 2015
    Elektron anti madde değildir. Pozitron anti maddedir. Anti madde karşıt elektrik yükünden oluşmuyor. Pozitronun elektrik yüküde (+) pozitif . Bu onun (+) yüklü bir proton ile bir araya geldiğinde ( eğer aralarındaki elektromanyetik itmeyi aşabilirlerse) birbirlerini kütleleri oranında sönümlemeyecekleri gerçeğini değiştirmiyor. Anti madde, maddenin, kütlenin karşıtı bir nesne... Sanırım bu maddenin alt ve temel parçacıklarının spinleri ile alakalı bir durum (varsayım). Anti maddenin spini ters yönde olmalı. Ancak bu şekilde diğer tüm özellikler aynı iken birbirlerini sönümleyebiliyorlar. Ayrıca açığa çıkan enerji konusunda şüphelerim var. Matematiksel rakam olarak büyük rakamlar ifade etse de, önemli bir kısmı spinini kaybetmiş, tekillik düzeyindeki enerji paketlerine dönüşebilir. Tekillik boyutundaki enerji de, sadece çok az bir kütle çekimi dışında hiç bir varlık göstermez. (O da evrenin genişlemesinden. Aksi halde, bu kütleçekimi bile farkedilmez.) Yani antimadde+madde'den çıkan enerjinin ne kadarı kullanılabilir şekilde olacak ? araştırılmalı. ................. Evrenimizde mevcut madde miktarıyla eş değerde anti madde olduğu düşünülüyor. Yani tüm evrene oranla %4 civarında da anti madde olmalı. Belki evrenin başka bir köşesinde gizli duruyor olabilir. Ya da mevcut maddenin yapısı içinde, zıtlığı sayesinde var olmuş olabilir. Bir ara proton içinde antimadde'ninde olduğunu okumuştum ama kaynağı hatırlamıyorum ve doğruluğunu bilmiyorum. Nerede olabileceği hakkında bir çok varsayım var.
    Burtay Mutlu 07 Ağustos 2015