Işığın kütlesi var mıdır ?

Erkan Kınış 15 Temmuz 2015
    var ama çook küçük olduğu için sıfır kabul edilir
    Mehmet Akgül 15 Temmuz 2015
    kara delikler çekemezdi olmasaydı
    emirelkan 15 Temmuz 2015
    İzafiyet teorisindeki ışık hızına ulaşınca kütlenin kaybedilmesi yani kütlenin sıfırlanması da mı 0'a yakın olduğu için yapılan bir varsayım?
    Duran Aslan 15 Temmuz 2015
    Bi ışık kümesi düşünün yerçekiminden etkilenirmiydi,peki ya boşlukta...Işığın kütlesi olsaydı fotonlar düşebilirmiydi...Sonuçta elektromanyetik dalga ,okadar hızlı gidiyorki...
    Ferhat Gül 16 Temmuz 2015
    ışığın kütlesi yoktur.elektromanyetik bir dalgadır
    Duran Aslan 16 Temmuz 2015
    Karadelikler çekebiliyor çünkü uzayı bükerek kütlesizi Kütleçekim kuvveti ile çekiyor,ışık bir enerjidir,madde değildir kütlesi yoktur
    kaan nuri asar 16 Temmuz 2015
    Bence... Fotonun kütlesi yoktur. Elektromanyetık bir dalga değil, köpüktür. Kütle çekimi uzay-zaman dalgasındaki (madde ya da enerji alanı ) yansımasının bükülmesidir. (Doppler) C fotonun değil onu taşıyan dalganın hızıdır. Bükülen bu dalgalardır. Fotonda onun üstünde taşiniyor.
    Burtay Mutlu 17 Temmuz 2015
    Normalde elektron, proton ve nötronun ne bir kütlesi vardır ne de bir hacmi. Bunlar ortama verdikleri tepkilerle kütle ve hacimi "dolaylı" olarak kazanırlar.
    alper çadıroğlu 22 Temmuz 2015
    Işığın kütlesi yok. Cisimlerin 2 tür hareketi var, uzayda ve zamanda. Uzayda hareketi sonsuzsa zamanda hareketi 0 olur, örn. ışık -hızı-. Bu hızda zaman durur, tek hacim vardır kütle yoktur. Zamanda hareketi sonsuzsa, uzayda hareketi 0 olur, örn. kara delik. Bunda da zaman sonsuz hızda ilerler ve kütle sonsuz olur ama hacim sıfırlanır. Bu uzay-zaman hareket bileşkesinde de gördüğümüz evren maddeleri vardır.
    alper çadıroğlu 22 Temmuz 2015
    Yani hızlanan bir cisim için zaman yavaşlar. Tersi de doğrudur. Işık hızı ve kara delik uç noktalardır.
    alper çadıroğlu 22 Temmuz 2015
    Işık bütün hareketini uzaya -son hız olan ışık hızına- aktardığı için, zamandaki hareketi sıfırlanır yani biz ışık olsaydık zaman bizim için akmazdı. Bu sayede de bütün kütlesini vermiş olur, sonuçta sadece hacmi kalır.
    alper çadıroğlu 22 Temmuz 2015
    fotonlar ışığın yapı taşlarıdır ve durağan bir kütleye sahip değildirler ve enerji parçacıklarıdır.aynı zamanda hem dalga hemde parçacık özelliği gösterirler. (bknz: young deneyi)
    Güven Durgun 22 Temmuz 2015
    Yapılan sayısız deney fotonların kütlesiz olduğunu göstermiştir. Kütlesiz oldukları için kainattaki en büyük hız olan ışık hızında hareket etmektedirler. Kütlesi olan hiç bir şey ışık hızına ulaşamamaktadır.
    Mehmet Ali 28 Temmuz 2015