fizik yasalarının işlemediği yerler ve durumlar hangileridir ?

mimiuzay 10 Temmuz 2015
    Kuantum..
    kaan nuri asar 10 Temmuz 2015
  • +1
    karadeliklerde bildiğimiz hiçbir fizik yasası işlemez
    Semih Demirci 10 Temmuz 2015
    Evrende her olgu, yasalara göre işler. Eğer işlemiyor gibi görünüyorsa, bilgimiz yeterli değil demektir. Kuantum seviyede mantık bile işlemiyor gibi görünüyor. Acaba gerçekten öyle mi? ;)
    Ali Uçar 10 Temmuz 2015
    Maneviyat
    Ersin Kaplan 10 Temmuz 2015
    Kuantumda bir modern fizik yasasıdır arkadaşlar. Soruda klasik yasaların işlemediği durumlar sorulmuyor.. Fiziğin açıklayamadığı, bildiğim şey Tesisatçı Sasskindle Hawking in kapışmasına neden olan kara delikler ve zaman boyutu
    OmerBsrgn 11 Temmuz 2015
    klasik yasaları yada modern yasaları kastetmemiştim.maneviyattan kasıt nedir benim sorumla ilgil kısmı ? evet karadeliğin varlığı tespit edilmiş ancak ne olduğu tartışmalıdır.zaman boyutu dediğinde zamanın ne olduğu sorusunu mu demek istedin ?ki evet zaman kavramıda kesin ölçülemediğinden tartışmalıdır başka neler vardır sizce ?
    mimiuzay 11 Temmuz 2015
    yanlış anlamış olabilirim; doğru anladıysam bile okuduğum şey güncelliğini kaybetmiş olabilir. stephen hawking bir konuşmasında büyük patlama anında fizik kurallarının işlememesi ihtimalinden bahsediyordu.
    Duran Aslan 11 Temmuz 2015
    schrödinger kedisi olayınıda verebilirim
    Can Göktaş 11 Temmuz 2015
    Fizik yasaları sabittir sadece maddenin ortama göre tepkisini, oluşan komplike durumları insan tamımlayamaz teknolojisi ve bilgisi yetmez. fizik evrenseldir. Yaşanan bi çok durum dünyevi veya manevi konular bile fizik ile açıklanabilir olduğunu düşünüyorum.
    İbrahim AYDIN 12 Temmuz 2015
    olabilir paradoxları sayabiliriz sanırım :)
    mimiuzay 12 Temmuz 2015
    Atom ve atomaltı ölçeğindeki dünyada fizik yasaları geçerli değildir. Bu makro dünyada kuantum fiziği denen olasılık yasaları geçerlidir.
    Mehmet Ali 13 Temmuz 2015
    Metafizika
    Ramil Nezereliyev 14 Temmuz 2015
    Karadelik keşfedildi ve içinde ne olduğu bilinmiyor ancak karakteristik özellikleri belli. Işığın bile kaçamadığı bir çekim gücü var. Buda tabi ki yüksek yer çekiminden dolayı zaman kavramını etkiliyor. Bizim fizik kurallarımızda çoğunlukla zamanla ilişkili. Bir fonksiyonu yani. Bu da fizik kurallarının değişebileceği sonucuna ulaştırıyor. Ancak zaman görecelidir yani eğer sen ışık hızına yakınlaşırsan benim için zaman yavaşlamaz yada hızlanmaz. Sadece senin için değişir. Bu yüzden şahsi fikrim fizik kurallarıda zaman kavramı gibi göreceli olabilir. Yani ışık hızına yaklaştığında ya da çok yüksek bir yer çekimine maruz kaldığında bazı fonksiyonlar değişeceği için fizik kurallarıda değişir şahsımca.
    Kenan KOŞAR 14 Temmuz 2015
    Olay ufkunun ötesinde bilinen fizik yasalarının geçersiz olduğu düşünülüyor
    sehmus 16 Temmuz 2015
    Paralel Evrenler ve Boyut Kavramlarında İşlemiyor (Sakın ama sakın Paralel evren ile Boyut kavramını karıştırmayın Farklı şeyler !)
    Kıvanç 17 Temmuz 2015
    Planc ölçeği... Santimetre kareye On üzeri 83 (ya da 73 gibi birşey) kg. basınç bulunabilecek ortamlarda bildiğimiz fizik yasaları işlemez. Nedir bu ortam? Büyük patlamanın ilk anları. Onun dışında, fizik asla yanılmaz. Birbiri ile çelişen fizik yasaları olduğu doğrudur. Ama onlar da aslında çelişmez, sadece çok büyük ve çok küçük ölçeklerdeki etkenlerin değişkenliği fark yaratır.
    Görkem Öge 21 Temmuz 2015
    fizikte yasa sayısı iki elin parmaklarını geçmez ve bunların işlemediği yerler diye bi durum söz konusu değil kara delik bir tekillik örneği ama bu tekillikte bile termodinamik kanunları işlev göstermiyor diyemezsin veya gaz kanunu işlemiyor ,ohm kanunu burda olmamış newtonun haraket kanunlarıda bu tekillikte işlemez de diyemezsin örneğin yada şöylede açıklanabilir yerçekimi bir teoremdir bu durumu açıklayan başka teoremlerde mevcuttur örneğin izafiyet yada minimum enerji prensibi gibi kütle çekim teoremi bazı gözlemlerde hatalı sonuç vermesi fiziğin işlemediğini değil teoremin yanlış olduğu anlamına gelir yani genel olarak bilinen yasalar sınırlı sayıda ve olabildiğince cahiliz ama bu karadelikte bigbang oluşumundaki kütle kazanım modellemesindeki o milimili saniyelerde ki buda bir teoremdir nötron yıldızlarında yada pulsarlarda uzay boşluğunda atom altı parçacık davranışlarında fiziğin işlemediği anlamına gelmiyor senin yasalaştırabildiğin teoremin olmadığı anlamına geliyor ama yinede fizik işliyor.
    Güven Durgun 22 Temmuz 2015
    fizik matematikle olur ve matematiği sabit olarak alırsak evreni anlamak konusunda
    bazı düşünürlere göre yasalar gerçekte vardır biz sadece onları matematik ile buluruz bazılarına göre evrendeki yasalar önceden orada yoktur ve biz onları ölçtüğümüzde ortaya çıkar o bakımdan hangi görüşü benimsediğimiz önemlidir buna göre fizik yasaları konusunda görüş farklılıkları ortaya çıkabilir.sonuç olarak bildiğimiz fizik yasaları evrenseldir ama tuhaf olan ölçekler değişince yasalar farklılık göstermeye başlaması o zaman yasalar için nereden baktığına bağlı olarak göreceli diyebilir miyiz ?
    mimiuzay 22 Temmuz 2015
    evet bilmediğimiz yasalar olabilir ama bilmesekte evrensel olması gerektiğini biliyoruz
    mimiuzay 22 Temmuz 2015
    karadelikte bile fizik kuralları işleyebilir ama başka fizik yani oralara bir gün gelirsek herşey netleşir şuan kesin bişey söyleyemiyoruz ne desek boş :D
    Kıvanç 25 Temmuz 2015
    trans-fizik deniyor sanırım
    Cem Taşdemir 28 Temmuz 2015
    bildiğimiz fizik yasaları bazı alanlarda işlemiyor diye bilmediklerimiz de işlemiyor değil diye düşünüyorum ama bilemedim tabi .)
    zihni ates 29 Temmuz 2015
    Fizik aslında hep ordadır hep yer çekimini kullanıyorum gibi olacak ama newton yer çekimini bulmamıştır newton hızın yolun zamana göre türevi ivmenin hızın zamana göre türevi olduğunu keşfetmiştir tabi bunu yapmadan önce türevi de bulması gerekmiş ama adam büyük sonuçta (: yani elmanın kafasına düşmesini matematiğe döküp kullanıllabilir kılmıştır tabi hareket kanunlarının hepsi iki denklemle türetilebiliyor olması matematiğin bize bu davranışı farklı alanlarda kullanabilir olmamıza sebiyet veriyor ama bunlar denklemlere dönüşmeseydi şuan daha ilkel bir hayat sürüyor olurduk arşimet suyun kaldırma kuvvetini denklemlere dökmeseydi sadece gemilerimiz olmazdı ama bu suyun kaldırmayacağı anlamına gelmezdi yasalar zaten orda matematik bize onları kullanılabilir ve ölçülebilir kılıyor yani ben matematikle şunu diyebilirim ki bir arabanın bütün tekerlerine kontrol edebildiğim ve birirbirinden bağımsız tahrikler verirsem ve bunu güncel haritalarlardan veri alıp kontrol mekanizmasınıda bu verilerle besleyip sürücüyü ortadan kaldırıp güncel kara yollarında yüksek hızlarda ve güvenli seyahat sağlayabiliceğimi

Güven Durgun 05 Ağustos 2015
    Fizik aslında hep ordadır hep yer çekimini kullanıyorum gibi olacak ama newton yer çekimini bulmamıştır newton hızın yolun zamana göre türevi ivmenin hızın zamana göre türevi olduğunu keşfetmiştir tabi bunu yapmadan önce türevi de bulması gerekmiş ama adam büyük sonuçta (: yani elmanın kafasına düşmesini matematiğe döküp kullanıllabilir kılmıştır bunlar denklemlere dönüşmeseydi şuan daha ilkel bir hayat sürüyor olurduk ama yasalar zaten orda matematik bize onları kullanılabilir ve ölçülebilir kılıyor yani ben fizikle şunu diyebilirim ki bir arabanın bütün tekerlerine kontrol edebildiğim ve birirbirinden bağımsız tahrikler verirsem ve bunu güncel haritalarlardan veri alıp kontrol mekanizmasınıda bu verilerle besleyip sürücüyü ortadan kaldırıp güncel kara yollarında yüksek hızlarda ve güvenli seyahat sağlayabiliceğimi biliyorum niye çünkü farklı hızlar ve ivmelenmelerle çok keskn
    Güven Durgun 05 Ağustos 2015
    Fizikle matematik arasında fark var matematik sana hızın konumun birinci türevi ivmenin ise konumun ikinci türevidir diyemez sana türevin ne olduğunu nasıl
    kullanabileceğini anlatır. Newton konum hız ivmenin birbirlerine bağımlılığını fizikle açıklamıştır ve denklemlere dökmüştür denklemlere dökmesinin sonucu
    olacaktık. Örnek verecek olursam bir araç düşünelim dört tekerli olan ve bu dört tekerede ayrı ayrı tahrik verebildiğimi ve bunu kontrol edebildiğimi
    rota belirleyip istenen konumları yolculuk boyunca belirleyecek bir ara yazılım ve o konumlar için gereken tahrikleri ayarlayacak bir ana yazılımla taa taa sürücüsüz sadece gitmeniz gereken konumu haritadan belirleyeceğiniz bir aracınız oldu bur da matematiği kullandığım kısım fiziğe işlev kazandırmak, işin ilkellik boyutuna gelirsek bu sistemin küresel olarak kullanıldığını ve küresel boyutta kontrol için bir merkez oluşturulduğunu düşünürsek sürücü hatalarını yok edersin trafik kazaları ve trafiğin çilesi yok olmuş olur bunun şuan için sağlanamaması da bizim ilkelliğimiz.Boyut değişikliğinden kastın atom altı parçacık fiziği olduğunu düşünüyorum öncelikli olarak şunu diyebilirim şuan için var olan belirsizlik ve olasılık denklemlerinin hepsi deneysel olarak türetilmiş ampirik formüller ve bu yüzden kesin sonuçlar veriyorlar yani zaten aynı şeyleri yapıp farklı sonuç alman söz konusu olamaz dimi (: ve bu sonuçlar bize şuan için bütün elektronik dalları ve cihazları buna sanayide kullanılan otomasyonlu bütün cihazları beyni olan arabaları bilgisayarları telefonları bilgi ve veri aktarımını sağlıyor ama sorun şu ki neden böyle olduğuna dair bi bilgi yok ve deneyebildiğin kadarını biliyorsun halbuki teorik olarak bu dağın görünen yüzü bile değil ve heyecan verici anlatmak istediğim ölçeğe bağlı görecelilik olarak görünebilir durum ama bence var olan yasalar kuantumu içine alamıyorsa eksiklikleri vardır belki bu ölçekte etkili olmayan değişkenler atom altında etkili olabiliyor olması mümkün ve var olan denklemler de eksikliğin giderilmesi gerekiyor olabilir yani var olan yasalar o kadar da evrensel olmayabilir eksik olma ihtimalleri var ama fizik yine orda ve biz cahiliz (:
    Güven Durgun 06 Ağustos 2015
    kara delikte fizik yasası işlemez
    UMUR YAĞMUR 06 Ağustos 2015
    büyük patlamadan önceki durum. evren genişlediğine göre bir bunu bir balon olarak düşünürsek evrenin sınırının ötesinde de işlemez diyebiliriz. bildiğim kadarıyla böyle mantık yürütebiliyorum.
    Emir Buğra KÖKSALAN 19 Eylül 2015
    tekillik denen sonsuz kütle ve yoğunlukta olan şeyler
    Ahmet Uzun 07 Ekim 2015
    büyük patlama anında,karadeliklerde,çifteyarık deneylerinde,atomaltı kuantum düzensizliklerinde
    cuma tüylü 07 Ekim 2015
    evrenin fizik kurallarını ihlal ettiği bilinen tek an Big-Bang anıdır. Zaman kavramı Big-Bang ile oluştu fakat Big-Bang'in gerçekleşmesi için zaman kavramın var olması gerekmekteydi. İşte bu paradoks fizik kurallarının ya da matematik kurallarının ihlal edildiği bilinen tek andır.
    Emin Akben 29 Ekim 2015
    Schrödinger'in kedisi belirsizlik ilkesiyle paraleldir. Fizik yasalarının tam takır işlediği bir örnektir aksine.
    Wolf Larsen 20 Ağustos 2017