Işığın kütlesi yoksa karadelik onu nasıl çeker ? Böyle bir makale sanırım vardı ancak bulamadım

Beyhan Karadağ 17 Haziran 2015
    fotonlar kütle çekiminden etkilenir , karadelikteki durumu bilmiyorum.
    Müon Lepton 17 Haziran 2015
    Işığın kütlesi vardır
    Işık kütle çekiminden etkilenir. Hepimizin bildiği gibi kütlesi olan cisimler uzay zamanı bükerler. Bunu Einstein sayesinde biliyoruz. (Çarşaf benzetmesi çok meşhurdur.) Yerçekimi bu bükülmeden kaynaklanır. Fotonlar da her şey gibi uzay-zamandan geçtikleri için uzay-zamanın bükülmesinden etkilenir ve bükülür. Karadeliklerin muazzam boyutlara ulaşan yerçekimi kuvveti haliyle uzay-zamanı fazlasıyla büker. Fotonlar ise bu bükülmeden kurtulamazlar. Bu olay sırf karadeliklerde değil astronomide de görülür. Yıldızların konumları bizim güneşimizin yerçekimi nedeniyle oldukları yerden hafifte olsa farklı yerlerde gözükürler.
    Ahmet Cebenoyan 17 Haziran 2015
    Kendi bakış açımdan olayı ele alırsak, foton zatan uzay-zaman dalgaları üzerindeki kütlesiz bir sörfçü olduğu için, üzerinde bulunduğu dalganın hareketine bağımlı. Bu dalg (alanı9
    Burtay Mutlu 19 Haziran 2015
    Kendi bakış açımdan olayı ele alırsak, foton zaten uzay-zaman dalgaları üzerindeki kütlesiz bir sörfçü olduğu için, üzerinde bulunduğu dalganın hareketine bağımlı. Bu dalga (alanı) kütle nedeniyle büküldüğü zaman, üzerindeki fotonda aynı eşkilde hareket ediyor.

Burtay Mutlu 19 Haziran 2015