0

Evrenin uzaydaki evriminde yoğunlaşıp topaklanan uzay enerji alanlarına neden oldu. Hala kuantum vakum denilen uzay alanından kısa sürelide olsa enerji dönüşüp tekrar uzaya dönmektedir. Varlanıp kısa sürede yok olduğunu düşünüyoruz ama her koşulda öyle olmayabilir. Kaldıki enerji yoktan var olmaz diyoruz ama uzay dokusu yoklukta deyil. İlksel yıldızlar veya yıldızımsılar. Yine yıldızların basınç ve ısısında yoğuşup büyüyen atomlar olmadığından devasa boyutlara ulaşabilirlerdi. ve bu tek yıldızda deyil birçok yıldızımsılar oluşmuş ve bunların patlamalarıylada hem uzayın dokusuna uyguladıkları etkiyle enerji devşirmiş hemde patlamalarıyla daha büyük eneri titreşim alanları oluşturmuşlar ve evrim böylece sürüyor. Şimdiki yıldızlarda hidrojenden demire ve ordan patlamalarla daha büyük atomlar oluşuyor. Atomik yoğun oluşumlar yıldızların daha yoğun sıkışmış yapılarla oluşmasına neden olup daha yüksek sıkıştırma yapabilmişlerdir. mesela yıldız neden çok hızlı bir şekilde Demire kadar dönüşümü sağlayamıyor? Çünkü önce hidrojen birleşmeleriyle hem daha düşük enerji gerekiyor. Atomlar büyüdükçe sıkışmış emerji daha yoğun bir araya geliyor ve yıldız basıncını arttırıyor buda daha fazla ısı ve daha fazla basınçla demire kadar daha büyük atomları yapabiliyor. mesela yıldızın çökmesi sadece ışığın dışa doğru uyguladığı basınç olmuş olsaydı yıldız nasıl yanmaya başlamadan çökmeden kalabiliyor. çünkü hidrojenden oluşan yıldız elektronları çekirdeğe sokup çökecek kadar tüm yıldızı çökertecek kadar yoğunluk basıncı oluşturamıyor Yıldız yanıp sıkıştırıp enerjiyle büyük atomlar yapmaya devam ediyor ve ışığın dışa basıncıda önemli etken haline geliyor

Yunus Ilik 3 yıl önce 0
0

Normal şartlarda bu alana en fazla 100 top sığdırabilirsiniz. Çünkü bir diğerinin alanı, diğer topu sınırlayacaktır. Ancak içine top atmaya başladıkça, her topun titreşim dalga boyu kısmi olarak azalır. Buna karşılık frekansları artar. Rast gelelik bir süre daha devam eder. Top atmaya devam ettikçe, bazı toplar birlikte hareket etmeye başlar. Bunu da yaparken aralarında yıkıcı girişim yapacak şekilde bağ kurarlar. Yıkıcı girişim, toplar arasındaki mesafeyi azaltacağı için, diğer topların basıncı bu topları bir arada durmaya zorlayacaktır. Ayrıca yeni toplar için alan açılacaktır. Topları atmaya devam ettikçe, birleşen ve eşgüdümlü titreşen topların sayısı artacaktır. Burada temel sebep, enerjinin yok olmaması nedeniyle her eklenen topun enerjisinin sistem içinde homogenize şekilde dağılmasıdır. Hacime top eklemeye devam ettikçe, toplar arasında birleşme artar ve sonunda hepsi uyumlu titreşim yapacak şekilde alana kalana kadar bu sürer. Bu da en dış kenarlarda, toplamda 1 top titreşimi için yeterli alan kalana kadar olacaktır. Yani kabın yüzde doksan dokuzu maksimum dolabilir. Bu durumda toplar birleşik tek bir bütünmüş gibi hareket ederler. Aralarında boşluk kalmadığı için, bir uçtan yapılan etki diğer uca anında iletilir. Daha fazla sıkıştırma imkanı olursa? Kalan yüzde birlik kısım da dolduğunda, artık hiç bir titreşim gözlenemez. Titreşim olmadığı için, topları da tespit edemeyebiliriz. Oysa sistem 1000 topun enerjisi ile patlamaya hazır bir bomba gibidir,

0

Bu tam merak uyandırıcı bir hal

Yunus Ilik 3 yıl önce 0