uzaya yollanan uzay aracı atmosferi geçtikten sonra güç vermeyi kesip kendiliğinden ivmelenerek hızlanmasnın sebebi nedir?? ne zaman bu ivmelenme son bulur? Teşekkürler.

Scotty 26 Eylül 2020
    bir cismin üzerine kuvvet uygulanmazsa kendiliğinden ivmelenmez F=ma. Sormak istediğin yer çekimi yardımı olabilir mi? (gravity assist ya da gravitational slingshot)
    destroyer 26 Eylül 2020
    olaabilir aklımda sürekli ivmelenerek hızlandığı kalmış sürtünme olmadığından dolayı olabilir mi?
    Scotty 26 Eylül 2020
    Bu konuda daha önce yaptığım açıklamaya bakınız önce

Ve bu animasyonu dikkatlice inceleyiniz.

Burada bir sisteme 3 aşamalı kuvvet uygulanıyor ve nesne ivmelenerek sabit hıza eriyor. Sistemdeki enerji paketçiklerinin, uygulanan kuvvet ile aktarılan enerji paketçikleri ile olan ilişkisi (kuantum düzeyinde) tasvir ediliyor.

Bu bir varsayım. Ama dikkatli düşünürseniz oldukça kuvvetli bir varsayım.

Sorunuza gelince; Sisteme uygulanan enerji sistem içine tam yerleşene kadar azalan oranda olmak sistemi ivmelendirir.
    Sistem kapalı bir sistemdir ve enerji vardan yok olmaz.
    Sisteme aktarılan enerjinin bir kısmı ivmelenmeye sebep olurken, sistem sonuna geldiğinde ise eylemsizliğe sebep olur.
    Çünkü sistemdeki titreşim girişimleri (kuantum düzeyinde) birbirinden farklı genliğe sahiptirler.
    Sistem hareket doğrultusunda ama zıt yönde hareket eden titreşimler, gelenler ile yıkıcı girişim yaparlar ve hız bu noktalarda düşer.
    Sisteme ivme için aktarılan enerji tüm sistemde eşit oranda yayılana kadar bu devam eder. Böylece sistem azalan oranda olsa da ivmelenir.

Sürtünme sadece sistemdeki enerjinin bir kısmının sistem dışına aktarılmasıdır. Bu, sonuçta sadece hızı düşürecektir.

Enerji bir akışkan yapısında olduğu için, bu canlandırmayı şöyle bir zihin deneyi ile de ele alabilirsiniz.

Kapalı uzun bir tüp içindeki bir sıvı düşünün. Bu tüpün ivmelenmesini, sabit bir hıza ulaşmasını ve yavaşlamasını su moleküllerinin hareketi düzeyinde ele alın.

Sorgucu deney önerisi : Kütle miktarı aynı olan ama iletkenlikleri farklı iki nesneyi kıyaslayın.
    İletkenliği daha yüksek olan daha çabuk sabit hıza geçer.