E=mc2 formülünde kütleyi çekersek m=E/c2 oldu yani kütle nasıl enerjiye dönüşebiliyorsa tıpkı nükleer patlama gibi enerjiyide kütleye çevirebiliriz bu transform olayını acaba enerjiyi ışık hızının karesi kadar yoğunlaştırırsak işlemde olduğu gibi kütleye çevirirsek maddeyi geçici bir zamanda ışık hızına çıkaramazmıyız tıpkı enerjiyi maddeye çevirdiğimiz gibi?

OU 12 Haziran 2015
    Bu formül fotonlar için geçerli... Aslında "Kök içinde [(m^2).(C^4) + (p^2).c^2)]" Burada "p"objenin momentumunu ifade ediyor. Fotonun kütlesi olmadığından (=sıfır olduğundan) Momentum (kütlexhız)'u "Sıfır" oluyor ve denklemde gözükmüyor........... Kare'nin anlamı ise objenin 2 boyut üzerindeki hareketin C hızında olduğunu ifade ediyor........... Aslında "C" ile "ışık hızı" aynı şeyler değil. "C" evrensel sabit bir hızdır. Fotonda bu hızda hareket ettiği için, hızlar karıştırılıyor. Ama ortama göre fotonun hızı değişebilirken, C değişmez, sabittir. ................. Ayrıca (bu kısım, Einstein bakışını yorumlayan varsayımım) Bütün 3 boyutlu cisimler objeler, evrenin genişlemesinden kaynaklanan bir sürekli yer değiştirmeye maruzdur. Ve bu değişim ışık hızındadır. Yani hız dediğimiz kıvrık boyut üzerinde, ışık hızında hareket ediyoruz. Ve bunu "zaman" olarak tanımlıyoruz. Bu yüzden, maddeyi bir diğer uzamsal boyutta ışık hızında hareket sağlayacak kadar titreştirebilirsek, enerji yükleyebilirsek, maddenin enerjiye dönüşümüne yeterli olur........... Şimdi bu bilgiler altında enerjiyi yoğunlaştırıp, madde haline dönüştürmek için düşünebiliriz.
    Burtay Mutlu 12 Haziran 2015
    Bu formül fotonlar için geçerli... Aslında < Enerji'2= "Kök içinde [(m^2).(C^4) + (p^2).c^2)]"> Burada "p"objenin momentumunu ifade ediyor. Fotonun kütlesi olmadığından (=sıfır olduğundan) Momentum (kütlexhız)'u "Sıfır" oluyor ve denklemde gözükmüyor........... Kare'nin anlamı ise objenin 2 boyut üzerindeki hareketin C hızında olduğunu ifade ediyor........... Aslında "C" ile "ışık hızı" aynı şeyler değil. "C" evrensel sabit bir hızdır. Fotonda bu hızda hareket ettiği için, hızlar karıştırılıyor. Ama ortama göre fotonun hızı değişebilirken, C değişmez, sabittir. ................. Ayrıca (bu kısım, Einstein bakışını yorumlayan varsayımım) Bütün 3 boyutlu cisimler objeler, evrenin genişlemesinden kaynaklanan bir sürekli yer değiştirmeye maruzdur. Ve bu değişim ışık hızındadır. Yani hız dediğimiz kıvrık boyut üzerinde, ışık hızında hareket ediyoruz. Ve bunu "zaman" olarak tanımlıyoruz. Bu yüzden, maddeyi bir diğer uzamsal boyutta ışık hızında hareket sağlayacak kadar titreştirebilirsek, enerji yükleyebilirsek, maddenin enerjiye dönüşümüne yeterli olur........... Şimdi bu bilgiler altında enerjiyi yoğunlaştırıp, madde haline dönüştürmek için düşünebiliriz.
    Burtay Mutlu 12 Haziran 2015
    Bu formül fotonlar için geçerli... Aslında < Enerji^2= "Kök içinde [(m^2).(C^4) + (p^2).c^2)]"> Burada "p"objenin momentumunu ifade ediyor. Fotonun kütlesi olmadığından (=sıfır olduğundan) Momentum (kütlexhız)'u "Sıfır" oluyor ve denklemde gözükmüyor........... Kare'nin anlamı ise objenin 2 boyut üzerindeki hareketin C hızında olduğunu ifade ediyor........... Aslında "C" ile "ışık hızı" aynı şeyler değil. "C" evrensel sabit bir hızdır. Fotonda bu hızda hareket ettiği için, hızlar karıştırılıyor. Ama ortama göre fotonun hızı değişebilirken, C değişmez, sabittir. ................. Ayrıca (bu kısım, Einstein bakışını yorumlayan varsayımım) Bütün 3 boyutlu cisimler objeler, evrenin genişlemesinden kaynaklanan bir sürekli yer değiştirmeye maruzdur. Ve bu değişim ışık hızındadır. Yani hız dediğimiz kıvrık boyut üzerinde, ışık hızında hareket ediyoruz. Ve bunu "zaman" olarak tanımlıyoruz. Bu yüzden, maddeyi bir diğer uzamsal boyutta ışık hızında hareket sağlayacak kadar titreştirebilirsek, enerji yükleyebilirsek, maddenin enerjiye dönüşümüne yeterli olur........... Şimdi bu bilgiler altında enerjiyi yoğunlaştırıp, madde haline dönüştürmek için düşünebiliriz.
    Burtay Mutlu 12 Haziran 2015
    Bir diğer sorunda enerji nedir? Onu nasıl bir yere toplayacağız, ki sonra ona işlemler uygulayıp yoğunlaştıralım? (Gerçi bunun cevabına yakın bir şeyi daha önceki bir tartışmada yazdım ama o benim yorumum, doğruluğu şüpheli)
    Burtay Mutlu 12 Haziran 2015
    Benim fikrime göre bu sorunun cevabı herşeyin cevabı olabilir ve araştırdığım kadarıyla foton-foton çarpıştırıcısı ışığı doğrudan maddeye dönüştürebilme yetisine sahip yeni tip bir yüksek-enerji fiziği deneyi aslında. Bu deney evrenin oluştuğu ilk 100 saniye için oldukça önemli ve bu sayede gama ışını patlamaları görülebilecek. Bu patlamalar evrendeki en büyük patlamalar ve fiziğin bugüne kadar çözülememiş en büyük gizemlerini barındırıyor.
    OU 12 Haziran 2015
    Çarpıştırıcı) deneyine göre iki adım öne sürülüyor. İlkinde bilim insanların son derece güçlü bir yüksek-yoğunluklu lazer yardımıyla elektronları ışık hızına yakın bir hıza çıkaracaklar. Sonrasında bu elektronları altın bir levhaya ateşleyerek görünen ışıktan milyarlarca kat daha yüksek enerjili foton ışını yaratacaklar.
    OU 12 Haziran 2015
    Sonrasında ise birinci aşamada yaratılan foton ışınını kutunun ortasına ışınlayarak, iki farklı kaynaktan gelen fotonların çarpışarak pozitron ve elektronları oluşturacak. Kutuya ateş edildiğinde elektronların ve pozitronların oluşumu tespit edilebilecek.

OU 12 Haziran 2015