• +1

Isı: Maddelerin hareket enerjisidir, Işığın kütlesi sıfır ise ışık enerjisi nasıl ısı enerjisine çevirilir?

Türker Türksever 27 Mart 2020
    Kütlesi sıfırsa ortada ışık yoktur olmayan bir şeyi başka bir şeye çevirmeye yaratmak denir o da bi tek Allahtan gelir
    ilyas örnek 05 Nisan 2020
    Işık var olan bir şey ama kütlesi yok. O zaman neden ışık ısı yayar diye düzelteyim bari :D
    Türker Türksever 06 Nisan 2020
    Işığın hızından kaynaklı bir momentumu var. Biraz karışık bir konu ama bu momentum sayesinde enerji taşır ve kütle çekiminden de etkilenir. Örneğin bir galaksinin ya da karadeliğin yanından geçerken ışık yön değiştirir. Buna "Kütleçekim merceklemesi" denilir. Ya da uzay boşluğundaki bir nesneye (Mesela bir uyduya) çarpan fotonlar uydunun hızını etkiler. Hatta bu prensiple çalışacak uzay yelkenlileri bile yapılabilir. Yani ışık tamamen sıfır değildir. :)
    Mustafa Okat 07 Nisan 2020
  • +1
    Isı hareket enerjisi filan değildir. Nereden çıktı? Enerji enerjidir. Hareket tamamen farklı bir şey.

Isı da, ışıkta fotonlarla iletilir. Fark, iletilen enerjinin sahip olduğu titreşim miktarıdır. Ne kadar enerjik ise titreşim o kadar yüksek frekanslıdır. (Küçük dalga boyu)

Her sistemin (madde kökenli yapının) doğal durumda iken sahip olduğu bir toplam enerji miktarı vardır. Siz bu nesneyi hareket için ivmelendirdiğinizde, bu sisteme fazladan enerji aktarmış olursunuz. Bu fazla enerji momentumdur.
    Sistem, bu fazla enerjinin sebep olduğu bazı yapısal değişimlerle, hareket etmeye zorlanır. Bu enerji sistemde olduğu sürece hareket aynı şeklide sürer.
    Ancak bir yere çarpma, dokunma veya sürtünme ile bu enerjiyi paylaştıkça, hızı azalır.

Bu fazla enerji sistemin sedce temel enerji birimlerine yerleşmez, ayrıca atom altı parçacıklar arası bağlar içine de yerleşir.
    Sistem bu fazla enerjiden kurtulmak için, dışarıya sürekli foton atar. Bunu ısı olarak algılarız. Çünkü, enerji atmaya çalışan titreşimler çok yüksek frekansta olarlardır.

Bu yüzden ısıtılan nesnelerdeki alt birimlerin titerşimleri artar, Eğer bu alt birimleri, gaz molekülleri gibiyse, ortamdaki hareket hızları artar.

Sizin ışık dediğiniz fotonların dalga boyu daha geniş olanlar. Isıyı taşıyan fotonların enerjilerinin bir kısmını başka objelerle paylaşmalarını sağlarsanız, ışık olarak saptarsınız.

Muhammed Bey, fotonun kutlesi yoktur, cunku foton bir enerji kuantumudur.Safi enerjidir. Kendi iclerinde de carpismazlar.
    morgan 18 Nisan 2020