Dünyayı saran atmosferin kalınlığı dünyanın yaricapiyla alakali mı ya da çekim ivmesiyle?

Rojbin Özden 20 Kasım 2019
    Kutlesi ve atmosferin sicakligi ile alakali.
    morgan 21 Kasım 2019
    Fakat çözdügüm soruda yaricapiyla alakali olduğunu da kabul ediyordu
    Rojbin Özden 21 Kasım 2019
    acaba çekim kuvvetinden dolayi mi. sonuçta atmosfer dunyayi uzayda ki maddelerden koruyor ve eğer dünyanın cisimler olan çekim kuvveti azalırsa o maddelerin dünyaya gelme olasılıkları daha düşük olur ve atmosferin çok kalın olmasına gerek kalmaz.
    Rojbin Özden 21 Kasım 2019
    biraz saçma bi yaklaşım oldu sanki ama..
    Rojbin Özden 21 Kasım 2019
    Kutlesi derken kutlecekimi kastettim zaten.Sorunun icerigini bilmiyorum, yaricap ile kutle hesaplaniyorsa evet ama olay kutle miktariyla alakali.
    morgan 21 Kasım 2019
    Tamam teşekkür ederim
    Rojbin Özden 21 Kasım 2019
    Bunlar belki üst sınırı belirleyebiliyor olabilir ama Dünya'nın kardeşi kabul edilebilecek Venüs'ün atmosferinin çok daha yoğun olduğunu düşünürsek, tek etken bunlar değildir. :)
    Mustafa Okat 23 Kasım 2019
    Asiri sicaklik?
    morgan 24 Kasım 2019
    Dünay'nın yarıçapı artar ise dış alanıda artar o zaman atmosfer büyümesi lazımdır..
    Taha Çelik 24 Kasım 2019
    Atmosferin sıcaklığı ile gezegenin yarıçapı temel değişkenler olabilir. Çünkü sıcaklık moleküllerin ortalama kinetik enerjisi olduğundan dolayı şayet moleküller kaçış hızına erişebiliyorlarsa zamanla atmosferden kaçmaya başlayabilirler. Yani yüksek sıcaklık kaçış hızını arrtırırken kütleçekimi de molekülleri tutmaya çalışmalı. Tabi gezegenin yeterince kuvvetli bir manyetik alanı yoksa bunları konuşmaya gerek dahi olmadan güneş rüzgarları atmosferi çoktan süpürmüş olacaktır. Fakat daha ağır olan sera gazları belki de atmosferin çapını azaltarak daha yoğunlaşmasına neden oluyor olabilir. Bu yüzden atmosferin niteliği de kalınlığına etki ediyor olabilir. Çok fazla değişken olduğu kesin.
    Vide supra 24 Kasım 2019