sürekli bilinçaltından bahsederiz beyine sonradan kaydolmus şeyler. peki bilinçüstü diye bir şey varsa ordaki bilgiler nedir evreni çözmeye yardimci cevaplar olabilir mi?

Rojbin Özden 19 Kasım 2019
    bilinçüstü derken freudun: bilinç,bilinc öncesi,bilinç dışı(süperego,ego,id) kuramını mı kastediyorsun tam anladım ama;

bilinçüstü süreçler olabilir.uyurken mesela bir üst bilinç içerisine giriyor olabiliriz.rüyada.

örnek olarak: rüyada; duyabilmek.uyurken bile varlığımızın/benliğimizin/özbilinç farkında olmak.bu ruhun varlığını kanıtlıyor bence.

yani demek istediğim; vucudumuz/beynimiz dış uyaranlara/çevresel faktörlere geçici süreliğine bir süre kendini kapatıyor.duyu organlarımız tam aktif değil.fakat rüyada enterasan bir şekilde gözsüz,kulaksız,derisiz duyu organlarımız olmadan hisseder konuşuruz.ve bunlar istemsiz gerçekleşir.misal ses mekaniktir.mekanik dalgalar halinde yayılır fakat uykuda iken bulunduğumuz ortamda atom ve molekül yoktur.sesin yayılması için.bir kulağa ihtiyaç olmaksızın duyarız.beynimiz belkide elektro manyetik dalgaları işleyip sese çeviriyordur.bilmiyorum.ama böyle olsa aynısını bu sefer uyanıkkende yapabilmeli ama yapamıyoruz.bu dalgaları sese çevirmek için aletlere ihtiyaç duyuyoruz.radyo dalgaları mesela,radyolarda bulunan bir demodülatör gelen radyo dalgalarındaki kodu çözerek manyetik dalgaları sese (mekanik dalga) çeviriyor.işte bence rüyada bir üst bilinç içerisine giriyor olabiliriz.bazıları rüyasında çözemediği bir problemi halledebilir veya yeni bir şiir,yeni bir icad...
    optimus 20 Kasım 2019
    yine, psikolojide ki; kavrayarak öğrenme ve içgörüsel öğrenme de bilinçüstü olabilir.

sonra;deliler mesela, bunlarda kendi varlıklarının farkındadırlar(özbilişlerinin,benlik ruh yani).hayvanlar ve bitkiler keza.

konu çok genis xD

daha çevresel, dış uyarıcı süreçleri vs. de var.
    optimus 20 Kasım 2019
    çevresel olarak veya dış uyarıcı olarak mesela belki beyne çip/yonga/hafıza kartı vs. takılabilir ve bir şekilde özbenliğimiz bu yazılımdaki bilgilere anılara,bilinç altına atılmış verilere,algılara ulaştığı gibi ulaşabilir.bu da insanın evrimi olur ama nihayetinde öz benliğin hala seninledir(ruh/bilincin yani).

özbilinç bunlara ulaşırsa kullanabilir teorik olarak.
    optimus 20 Kasım 2019
    hipnoz veya halüsinasyon da var. onlarda da aynı şekil üstbilinç durumuna bireyler istemsiz geçiyor olabilirler.otohipnoz gibi.fakat ne oluyorsa akıl gidiyor bu seferde xD bilinc yerinde, kendinilerinin farkındalar ama etraflarını idrak edecek akıl denen olgu bulanıklaşıyor bu seferde.rüyadaki gibi.lucid dream var bir de tabi bu sefer de uyanıyorsun ne oluyorsa artık.akıl gelince benliğe gerçek hayata dönüyorsun.

böyle enterasan seyler. xDDD
    Rojbin Özden 20 Kasım 2019
    bu söylediğin daha çok bilinçaltı ile alakalı olur.bilinçaltına, bilinç dışı da diyorlar.doğuştan getirilen tüm verilerin kayıtlı olduğu yer burası.bu paket halinde herkese veriliyor.

freudun id'i.temel dürtüler,korkular,refleksler,utanç verici deneyimler vs. burda saklı ve herkese paket halinde verilmiş ve aynı zamanda evrensel kütüphane gibi.bazısıda kolektif bilinçaltı diyor buraya.

paralel evrene geçiş yapıyor olabiliriz uyurken-rüya alemi de istersen buna- farketmez.ama geçmiş bir hayatın anısını görüyor olamayız.çünkü; rüyada insan kendini bir süper kahraman gibi de görebiliyor.hulk gibi,superman veya peter pan xD

yani önceki hayatımız olsa bu demek olur ki; önceki hayatımızda bir evrende uçabiliyorduk.veya şekil değiştirip hulk olabiliyorduk veya superman gibi kurşun geçirmiyorduk.o yüzden bence bu mantıksız.sadece rüya alemi gibi bir paralel evrene geçiş yapıyoruz dersek o biraz msntıklı oluyor.çünkü; bu alemde fizik kuralları yok xDdd

deşarj olma yeri gibi.günün stresini atma yeri gibi.beynimizi gerip, strese sokan şeylerle yüzleşip diyemediğimiz şeyleri insanlara deyip rahatlama yeri gibi geliyor bana daha çok.holografik ama gerçekçi bir sanal oyun odası/alemi gibi.rüyamız yani.

yani, rüyada bu olanlar; reenkarnasyonu desteklemez.bu alem zaten fiziğe ters bir yer.yerçekimi desen bir var oluyor bir yok oluyor,bir bakmışsın uçuyorsun...sora alakasız bir yerdesin, sora uyanıyorsun ama gerçekte daha uyanmamışsın. uyandığını sanıyorken tekrar gökyüzünde uçuyorsun sora sebepsiz yine düşüp tam yere çarpacakken uyanıyorsun xDDD

bizimde aklımız basımıza gelince ne oluyorsa artık o alemden atıyorlar.biraz hikaye anlatıyormusum gibi oldu ama böyle düşünüyorum xD

optimus 20 Kasım 2019
    aynı rüyaya online bağlananlar da var.iki kişinin aynı rüyayı aynı şeyleri görmesi gibi.enterasan işler. xD

veya yarın ki bir olayın aynı ile simüle edilmesi.böyle yaşanmamış bir geleceğin aynı ile görünüp çıkması da baska enterasan taraf.
    optimus 20 Kasım 2019
    ama su an bu dünya ya göre düşünüp Superman veya olağanüstü güçlerin varlığına sacma diyorsun
    Rojbin Özden 20 Kasım 2019
    belki o evrende fizik kuralları geçersizdir ya da bambaşka fizik kuralları var. Rüyada görülen şeylerin çoğunlukla bilinçaltından geldiğini biliyorum misal gün içerisinde sevdiğimiz birini görürüz sonra rüyada da görürüz vs ama çok alakasız şeyler görülüyor bazen çok gerçekçi oluyor yer zaman insanlar farklı bunlar bence bilinçüstünden gelen şeyler. tabi tam mantıklı yorum yapamıyorum o kadar ayrıntılı bilmiyorum bu konuyu ama bildiğim kadarıyla konuşuyorum ve bu sonuçlara varıyorum
    Rojbin Özden 20 Kasım 2019
    anlıyorum ama fizik kurallarının gecersiz olduğu bir paralel evrende var olmamız mümkün değil bence.yani; doğmamız.var olabilmemiz.sonuçta kendini rüyada uçan bir insan olarak görüyorsan, o evrende; insan gibi doğum safhalarından geçmen gerek.bu da fizik kuralları olmadan çok değişik neticeler verirdi sanırım.hatta doğmamızı bile imkansız kılardı.üstelik herkesin de aynı özellikte olacağını düşünürsek işler katmakarışık olurdu.bu yüzden herşeyden önce bir programcının olması şart.

fizik kuralları yoksa bir paralel evrende; madde kafasına göre takılırdı.bizi oluşturan atomlar bile kafalarına göre dağılıp giderdi.

zıt yükler birbirini çekmez iterdi ve de kimisi de çekerdi.yani her şey,tüm madde,tüm parcacıklar,tüm zerreler kafasına göre takılırlardı.böyle bir enerjik evrenin herşeyden önce programcısız oluşması imkansız.

böyle birşeyi bize ancak programcı yapıp verebilir.maddeye kalsa bizi dinlemez bile,umursamaz.o yüzden rüya aleminin de programlı bir evren veya sistem olduğunu düşünüyorum.
    optimus 21 Kasım 2019
    söylediğim gibi işte belki o evrende başka fizik kuralları geçerlidir. doğma konusuna gelince belki anne karnındayken yada bebekken de rüya görüyorduk yani o evrenle ilgili anilarimizi ama hatirlamiyoruzdur sonuçta bu dünyadaki anılar 3 4 yaşından sonra beyine bilinçli kaydedildi ve hatırlıyoruz. bebeklige dair hiçbir şey hatirlayamadigimizdan tam yorum da yapamayiz
    Rojbin Özden 21 Kasım 2019
    haklısın,olabilir.farklı boyutlar,farklı fizik kurallarının olduğu bir yerler.farklı neden sonuçlar.çoklu/multiverse veya iç içe evrenler.vs.
    optimus 21 Kasım 2019
    olabilir.sonuçta inancıma göre de tanrı biz doğmadan önce bizimle bir yerde konusmus.kalu belaydı sanırım.ben sizin rabbiniz değil miyim? diye sordu.kuran da geçiyor sonuçta inkar etsem dinden çıkarım xDDD
    optimus 21 Kasım 2019
    mesela, hatırlamiyoruz ama kitapta öyle der.demek ki doğmadan önce de vardık.ve bir takım anılar biriktirmiş olabiliriz,silinmiştir veya unutmuşta olabiliriz.farklı fizik kurallarının olduğu bir yer olabilir bence de.farklı neden sonuçlar olabilir.beni aşıyor açıkcası.

reenkarnasyon inancıma ters sonuçta onda olayları programcı yönetmiyor.spontane gelişiyor.hem reenkarnasyonda hayvan veya çiçek olma gibi şeylerde var.tamamen ters yani inancıma.programcı istese bunu da yapar ama durduk yere yapmaz böyle bişey.
    optimus 21 Kasım 2019
    mesela; kitapta da aşağılık maymunlar olun dedik der.yani fiziken ve %1 genetik değişimle de maymunumsu bir görüntüye çevrilmiş insanlar vs..

neandertal dediğimiz insanımsılar belki bu helak olmuş insanlardır.sonuçta biçok kavim biçok kere helak olmus.tabi sen inançlımısın bilmiyorum ama konuyu buraya nasıl getirdim anlamadım bende. xD

yani haklısın, bence de doğmadan önce vardık.ki yoktuk diyemem zaten.ayet var.
    optimus 21 Kasım 2019
    bende inanıyorum:D sadece düşüncelerime mantıklı yollar arıyorum yoksa inaniyorum
    Rojbin Özden 21 Kasım 2019
    Evrenimiz Big Bang ile basladi.Paralel bir evren varsa, Big Bang onu baglamaz.Yani evrenlerin birbirlerine baglamtisi olmasi bence imkansiz.Ruyalarin tamamen beyin faaliyeti oldugunu dusunuyorum.
    morgan 24 Kasım 2019