0

Bilgi nedir?

Yunus Ilik 4 yıl önce 7
2

… Maddede enerjidir. Bilgi: Maddenin, enerjinin düzen almış halindenmi oluşmaktadır? Uzay alanının yoğunlaşarak düzen alıp enerji haline dönüşmesi, yoğuşup düzen almış enerjinin farklı atom parçacıklarını oluşturması, atom parçacıklarının uzay etkileşimlerinde düzen alıp atomları oluşturması ve atomların birleşip düzenlenerek mölekülleri, canlılığı… oluşturması, enerjinin farklılığı oluşturan düzenlenişi görünümünde olup bilgi olarak tanımladığımız şeylerimi oluşturmaktadırlar? Maddenin, enerjinin düzen almış hali bilgi dediğimiz şeyin temelinimi oluşturuyor? Canlılarda etkileşebildiği kadarıyla bilgi olarak bu farklılıklarımı algılamaktadır? Bilgide enerjidir ve yine enerjiyle etkileşip enerjiyle yayılmakta, taşınmaktadır. Mesela bir meyvenin görüntü bilgileri ışıkla, kokusu yaydığı möleküllerle gibi. Hemen her şey kendini oluşturanların bileşiminden meydana gelmekte ve çevresiyle etkileşiyor olduğu anlaşılmaktadır. Atomaltını, kuantum dünyasınıda içeren enerji alanları, mikrodan makroya çokluğun etkileşimleriyle ortaya çıkan farklılaşmış enerji halleri, enerji seviyeleri, yoğunlukları, madde…sonuç olarak enerji düzenlenmeleri doğanın bilgisinimi oluşturmaktadır? Farklılaşmış hallerde, yoğunluklarda, enerji seviyelerinde düzen almış enerjilerimi bilgi olarak algılamaktayız? Öyleyse her şey enerjidir ve bilgide içeriyordur. Işıktaki enerji seviyeleri renklide görmemize neden oluyor. Canlılar olarak bilgiyle doğadaki farklılığı ayırt ediyoruz. Beynimiz bilgiyle evrimleşip şekillenen bilgi düzenleyicidir. (Bedende bağlantılarıyla dna’nın açılımı olduğuna göre evrimsel bilgi olmalı) Maddede enerji olup canlılar maddenin, enerjinin düzen almış hali ve etkileşiminden oluşan bilgi görünümündedir.Bilinçte bilgilerin etkileşiminden oluşan elektromanyetik alan olabilir. Canlılar evrimleri boyunca çevresiyle etkileşip madde, enerji düzenleyip bilgi oluşturup bilgiyle şekilleniyor görünmektedir.

Yunus Ilik 4 yıl önce 0