Iki adet yuklu karadeligin etkilesimi/carpismasi/birlesmesi

morgan 26 Eylül 2019
    Biri arti, digeri eksi yuklu iki karadeligin birbirlerine artik birlesecek sekilde yaklastiklarini dusunelim.
    Bu etapta ne olur?
    Normalde sanal fotonlarin isbasi yapmasi lazim, ancak sanal da olsa olay ufkunu gecemezler.
    Buradan sonrasi ?
    morgan 26 Eylül 2019
    yalnız morgan benim bildiğim karadeliklerin bir kütlesi yok.öyle hatırlıyorum. yanlısta olabilir.
    optimus 26 Eylül 2019
    herşeyi yuttuktan sonra,uzayda öylece hareket halinde başıboş kalıyorlar mı bilmiyorum.
    optimus 26 Eylül 2019
    Karadeliklerin kutlesi var, var Ancak sorum iki zit yuklu karadeligin birlesmesi oncesi olaylarin ne oldugu.
    morgan 26 Eylül 2019
    Morgan fazla teknik bilgim yok ama bence çarpısmazlar.Atom modeli gibi kalırlardı.Biri diğerinin uydusu olup birbiri etrafında dönebilirler.proton elektron misali.dünya ay vs.

3. bir ezici güç lazım çarpısmaları için bence.

Notron yıldızlarında olduğu gibi elektron prtonun içine düşsün diye.

Sonuçta çarpısan iki kardelik hiç gözlemlenememiş.
    optimus 26 Eylül 2019
    çarpısamadıkları için kütle çekim dalgaları evrene yayılıyordur belki.yörüngeye otururken oluşan dalgalardır belkide bilmiyorum açıkcası.
    optimus 26 Eylül 2019
    Nette çarpısıyor yazmıslar ama doğrudan bir gözlem yok ki anlamadım bende.elektron prtonun tavrından benzeşim kurdum
    optimus 26 Eylül 2019
    Carpismadan ziyade "birlesme" diyelim.Kutlecekim dalgalarinin en buyuk ispati zaten 2016'da iki karadeligin birlesmesi sayesinde bulundu.
    Kisacasi yorunge cizerler ancak yavas yavas yaklasir ve birlesirler, ancak birlesen bu karadeliklerin notr olduklarini dusunuyorum.
    Ancak yuklu olmalari durumunda isin icine sanal fotonlar girmek zorunda.Ama bu fotonlar siniri asamazlar.bu anlamda bu "atilamayan" borc enerji ( yani sanal fotonlar) sistemde bir kutuplasma mi yaratir? karadelikler adeta "cilginlasirlar" mi ?
    morgan 27 Eylül 2019
    bilmiyorum morgan. fikri olan arkadaslar varsa yazsalar iyi olur ama onlarda daha çok okumayı seçiyorlar sanırım.
    optimus 27 Eylül 2019
    Tavri keskin olsa da sanirim Destroyer bu konuda birseyler yazar, ama kendisi yok ortada bir suredir.Ozletti kendini.
    morgan 28 Eylül 2019