1

Herkesin kafası karışık. Herkesin fikri farklı. Kendimce, tüm (bilimcilerin) açıklamaların çoğunu birden kapsayacak bir açıklama geliştirdim. Böylece kör adamın fili dokunarak tarifinden biraz daha öteye geçtiğini düşünüyorum. .. Tamamen durgun bir akışkan düşünelim. Mesela; Su. İki boyuta indirelim. Sadece yüzey olarak ele alalım. Tüm su molekülleri, bu durgunluk içinde sabit konumda olsunlar. Ve tabi ki kendileri de durgun. Tüm moleküller ayrıca özdeş, simetrik ve homojen olacaktır. Şimdi bu durgunluğun ortasına güçlü bir parmak batırıp, çıkartın. Tek darbelik bir etki. ... Bu darbenin aktardığı kuvvet, bu doku boyunca dalgasal olarak simetrik şekilde yayılacaktır. Şimdi kendi kendinize sorgulayacağınız soruları tekrar ele alalım. 1) Çember sürekli genişleyecek mi? 2) Çemberin içindeki moleküllerin hareketliliği ile çember dışındaki moleküllerin hareketliliği aynı olacak mı? 3) Bu hareket yüzeyde değilde, suyun içinde olsa, 3 boyutlu küre şeklinde olabilir mi? 4) Çember-küre içinde kalan alan düz mü, eğimli mi? Şimdi koşulları biraz daha değiştirelim. 5) Su molekülleri yerine, aynı sistem quantum'dan (quanta paketçiklerinden= en küçük enerji ünitesi) oluşsa , fiziksel durum değişir mi? 6) Çemberin-kürenin içindeki alan ile dışındaki alanın enerji yoğunlukları aynı olur mu? 7) Çemberin-kürenin genişleme sathı-çizgisi bir sınır mıdır? 8) Bu genişleme alanı sonlu mudur? Sonsuz mudur? Kalanları siz ekleyip, cevaplayın.