Canlı nedir?

Marcellus 13 Temmuz 2019
  • -1
    Canlı, açıklaması zor bir kavram. Bence kendi yapısı içinde enerji üretebilen ve herhangi bir şekilde çoğalabilen varlıklara canlı denir. Şu varlıkları canlı cansız olarak ayıralım: hücre, bakteri, sperm, yumurta, virüs, pas, güneş enerjisi sistemi.

Hücre ve bakteri tanıma uyuyorlar, yani canlılar.

Sperm ve yumurta da tanıma uyuyorlar. Kendi başlarına çoğalamasalar da birlikte çoğalabiliyorlar. Yani canlılar.

Virüs konak hücrede enerji üretebiliyor ve sonrasında çoğalabiliyor. Çoğalması tanıma uysa da kendi yapısı içinde enerji üretemediği için cansız.

Pas ise çoğalabiliyor ancak enerji üretemiyor, yani cansız. Paslanırken çıkan enerjiyi saymıyorum çünkü o enerji salınımıdır, üretimi değil.

Güneş enerjisi sistemi enerji üretebiliyor ancak çoğalamıyor, yani cansız.
    Ahmet Yılmaz 14 Temmuz 2019
    Rick Sanchez 14 Temmuz 2019
  • -1
    Bilgi enerjisiyle çevresiyle ve kendisiyle çok yoğun etkileşen enerji alanı görünümündedir. Canlılık organize olmuş düzen almış enerji olup var oluşundan beri enerji düzenliyor izlenimi oluşturmaktadır. Düzen almış enerjide bilgi dediğimiz durum olabilir. Bu durumda canlılık bilgi oluşturmaktadır, bilgidir.
    Yunus Ilik 14 Temmuz 2019
  • -1
    Öncelikle literatürde canlılık nasıl tanımlanıyor bilmiyorum.

@Ahmet Yılmaz,
    Biraz zorlarsak senin tanımından Güneş'in de canlı olduğunu çıkarabiliriz. Yıldızlarda ömürlerinin sonunda patlayarak evrene atomlarını saçarlar (tohum gibi düşününebiliriz) ve bu atomlar başka mevkilerde başka atomlarla da birleşerek, yoğunlaşarak yeni bir yıldızın doğumuna ortam oluşturur. İlk füsyon ile de yeni yıldızımınızın canlılığı başlar.

@Yunus Ilik
    Bence olaya sizin yaklaşamınız daha doğru gibi. Canlı cansız her varlık bir dönüşüm, bir süreç içinde devinip durur. Aradaki fark sanırım biri bir sonraki dönüşüme bilgi aktarabilirken (DNA) öteki herhangi bir bilgi aktarmaz.
    Cihan Şenyüz 06 Ağustos 2019